Bevalling gup wanneer!


M

Mvs

Guest
Hallo, iets meer dan een maand geleden heb ik 5 guppy's gekocht. 2 mannen en 3 vrouwen. Nu is een vrouwtje dus zwanger maar ik weet niet wanneer ze bevalt?! Ps: Ze wordt wel heel de tijd achterna gezeten door de 2 mannetjes.
(Ik ben hier nieuw). Hier wat foto's

Grtz, Mvs

IMG_4086.JPG


IMG_4087.JPG


IMG_4088.JPG
 
Altijd lastig te zeggen maar erg lang duurt het zo te zien niet meer denk ik. Je hebt niet veel planten dus wat meer en wat drijvers zal de kans op overleven vergroten voor de baby s.
 
denk gezien de foto nog een dag of 3... maar wat mij opvalt (is geen commentaar) dat e r veel mannetjes rondzwemmen die blijven jagen zal voor de gup niet heel fijn zijn.
 
Hoe groot is je bakje? Ze zitten te klein, de vrouwen worden dus letterlijk de dood in gejaagd door de mannen.
Bv. 1 man en 3 vrouwtjes was al beter geweest, en als het kan een grotere bak. In deze zou ik dan bijvoorbeeld garnaaltjes gaan houden. ;)
 
Eigenlijk zijn er heel veel dingen niet goed.

- Het scherpe gekleurde grind, daar gaat heel veel vuil tussen zitten.
- Te weinig planten en ook drijfplanten zijn belangerijk wil je wat jongen overhouden.
- Bakje is nogal klein voor guppen.
- De man vrouw verhouding is verkeerd (1m/2 of 3 v)

Is het bakje wel verwarmt? Zeker voor Guppen uit winkels die door zware inteelt en steriele kweek nogal zwak zijn. Houdt je het beste vrij warm.

Van Guppen wordt altijd gezegd dat ze zo gemakkelijk zijn. Wat momenteel in dierenzaken verkocht wordt is vaak moeilijker in leven te houden dan een Discusvis...
 
Van Guppen wordt altijd gezegd dat ze zo gemakkelijk zijn. Wat momenteel in dierenzaken verkocht wordt is vaak moeilijker in leven te houden dan een Discusvis..

Ik heb ze jaren gelden uit de lfs gehad maar inderdaad zijn ze echt niet zo makkelijk als men vaak denkt. Ik heb ze dan ook al niet meer maar als je al Guppen wil hebben dan kun je beter bij een gerenommeerde hobbykweker kijken is mijn mening.
Zoals ik al eerder zei zou ik snel voor meer planten gaan zorgen en zeker ook lekker wat drijvers. Toevallig heb ik een bakje met mosselplantjes over hier dus ik wil je best wat toesturen. Als je interesse hebt dan stuur me maar een pb.
 
Ik heb "vroeger" guppen gekweekt op kleur, vorm en genetica. Ik ben er uiteindelijk mee gestopt ivm tijd en de condities. De gup kun je in sommige gevallen vergelijken met een labrador, makkelijk te houden, weinig eisen maar inmiddels al doorgekweekt/fokt hierdoor worden eisen aan de vis bijgesteld en pittiger. Daarnaast komt nog kijken dat de goede aquariaan ze neit door de wc spoelt maar naar gemiddelde welkoop, dierenwinkel etc brengt. Hierdoor komen wildkweek en doorkweek teveel met elkaar in aanraking. Wil je echt van guppen genieten en serieus mee aan de slag dan zit je al met wildkweek koppels of trio's op 6 tientjes tot ettelijke honderden euro's.

Terugkomend op de bak, het is geen commentaar maar er kunnen dingen beter. Maar aldoende leerd men toch?
 
Heel erg bedankt voor alle reacties!!!

Over het grind, klopt er zit weleens vuil tussen....
Als het vrouwtje is bevallen zet ik de baby's in een kweekbakje. Meer planten zijn dus niet nodig (ik ga ook stekjes maken van de snelgroeiers). Verder vindt ik mijn aquarium ook wel klein maar ben nog een jonge beginner dus groter is geen optie.

Grtz, Mvs
 
Van die kleine drijvende bakjes in je aquarium zijn af te raden.. veelste klein, blijven ze in het eigen vuil zwemmen (ook al zitten er van die waterspleetjes in)

Zoals al gezegd, beter veel meer planten, en drijfplanten. Zo houdt je ook meteen de sterkste gezondste baby's over.

Eigenlijk zou je bak waar je nu de volwassen guppen in hebt het beste dienst doen als kweekbak.. en dan een grotere bak voor je guppen. (Zon bak heb ik ook. Maar dan alleen voor mijn garnalenkweek)
 

Terug
Bovenaan