betta's in bekers?


Is daar tropisch warm. dus hoeft niet te stoken,he.
 
Ja vorige filmpjes zagen er toch beter uit. Ja eigenlijk een domme opmerking maar wordt dit in belgie dan gedaan?
 
even een vraagje trouwens,
ik heb in mijn gezelschapsbak 3 hele mooie betta vrouwen zitten, die net als mijn kweek koppel goed en gevarieerd zijn gevoed en in optimale conditie verkeren.

nu heeft een van de dames een schuimnest gebouwd onder wat grote bladeren in het aquarium...
is dit normaal? voor een vrouwtje?!
 
Thomba zei:
even een vraagje trouwens,
ik heb in mijn gezelschapsbak 3 hele mooie betta vrouwen zitten, die net als mijn kweek koppel goed en gevarieerd zijn gevoed en in optimale conditie verkeren.

nu heeft een van de dames een schuimnest gebouwd onder wat grote bladeren in het aquarium...
is dit normaal? voor een vrouwtje?!

ik heb gereageerd in je andere topic ;)

Jones zei:
12977102734_878b4595ef_c.png
HMPK voor kweek (armin) by Nick in t Veld, on Flickr

Jeetje, Nick. Wat een schitterende vis. :eek:
Heb je even tijd? Dan kom ik 'm vanmiddag halen. ;)


Laten we wel wezen. Ook al zijn ze gezond, ze zullen het niet erg naar hun zin hebben in een pot/beker. Betta's zijn hele intelligente vissen, die moeten wat te doen hebben.

Jones, deze vis is van armin zelf, hij is dus niet te koop want anders had hij al van mij geweest :p
hij gaat er wel mee kweken met een net zo mooi vrouwtje dus jongen kun je wel reserveren wat ik misschien ook ga doen :D

Vuvuzela zei:
Ik ben me ook al een tijdje aan het inlezen over de betta. In nederland zijn we erg gesteld op grote bakken met weinig visjes, ik heb op andere grote internationale betta fora betta's gezien in bakjes van 1-6l dit wordt als normaal gezien. Ik ben zelf van plan een dennerle nano cube 60l of een 60*30*30 juwel korall in te richten voor dit beestje, dit wordt als enorm beschouwd. Ik heb dus ook een beetje rond gevraagd en de vis die ik in mijn bakje ga houden mag niet te lange vinnen hebben. Dan zal hij sterven van uitputting. In het wild leeft de vis in rijstvelden. In het wild heeft de vis ook geen lange vinnen. De vis is gekweekt en er ook helemaal op ingesteld om in een kleiner bakje te leven. Ik vind persoonlijk 1-6l ook wel heel erg weinig maar vanaf 15l vind ik dat een betta prima gehouden kan worden. voor de betta geld immers een betta alleen is niet zielig, net als een kogelvis alleen niet zielig is. Mensen zijn sociale wezens. Betta's nou eenmaal niet.

(sorry voor het onsamenhangende verhaal en het gebrek aan alinea's)

mvg. Jorrit

je hebt helemaal gelijk Jorrit!

Astilaroth zei:
Ik vind het zoooo lastig. Heb een lief leuk klein 35-40 literbakje tweedehands op de kop getikt en zou daar best een speciaalbakje voor een betta van willen maken... maar toen ik hier poste over de mogelijkheden ermee (ook voor bv de Heterandia Formosa) was het unaniem: 'nee, alleen garnalen'. Konden we maar een enquete houden onder vissen he, wat ze er zelf nou van vinden ;)

(en prima te begrijpen verhaal hoor!)

lekker een bettabakje van maken :D
 

Terug
Bovenaan