Betta


A

annelies62

Guest
Ik heb een hele mooie Betta gezien.

HM of CT dat weet ik dus niet, had een foto moeten maken.
Hij had aan de vinnen kleine puntjes zitten, dus nog niet zo lang als bij een CT. Hij was rood en dan bij de vinaanzetten wat rozig.

Was helemaal verliefd op hem, was een beetje aan het showen in zijn bak. Maar de prijs !!!!!!!! 45 euro.

Een hele aparte...of?
 
Dat is inderdaad een prijzige betta voor in een LFS of dierenwinkel (neem aan dat je 'm daar hebt gezien?).

Goede kweek, of dure import... Pfff, geen idee hoe dat precies gaat met de prijzen van betta's.

- Mascha
 
een heel aparte is het sowieso niet, bij een dierenwinkel zou dat wel heel bijzonder zijn! En 45 euro is veeeeeels te veel voor een betta, dan hebben ze er echt geen verstand van, voor een halfmoon is 10-20 euro normaal als je een heel goede hebt ;)
ik zou het niet doen!
 
nick_vis zei:
een heel aparte is het sowieso niet, bij een dierenwinkel zou dat wel heel bijzonder zijn! En 45 euro is veeeeeels te veel voor een betta, dan hebben ze er echt geen verstand van, voor een halfmoon is 10-20 euro normaal als je een heel goede hebt ;)
ik zou het niet doen!

Was ook niet van plan om hem te kopen, veel te duur.
Ook al was hij heel mooi.
Maar was even nieuwsgierig waarom hij dan zo duur was.
 
ze willen gewoon veel geld verdienen aan mensen die niet weten dat dat een abnormale prijs is ;)
 
je kan vragen wat je wil natuurlijk

als je een gek vind die dat ervoor geeft
 
45 euro is niet veel te veel voor EEN betta, maar wel voor deze idd.
 
roosen zei:
als je een gek vind die dat ervoor geeft
Precies!
De concepten 'waarde' en 'prijs' worden nogal eens door elkaar gehaald.

dschaap zei:
45 euro is niet veel te veel voor EEN betta, maar wel voor deze idd.
Je oordeelt wel erg makkelijk!
1) "is"? Alsof het over feiten gaat. Zie hierboven: waarde is een oordeel van iemand, waar niemand anders iets over te zeggen heeft; prijs is wat ergens wel of niet voor wordt betaald.
2) dat baseer je op alleen een omschrijving? Of heb jij zo'n mooie glazen bol?

~ Ivo
 
Ik heb een glazen bol, maar die dient ergens anders voor. bij mijn weten krijg je alleen voor echt heel bijzondere. bettas zoveel. denk aan albino.
Bij deze omschrijving had ik niet echt het idee dat dit een extreem bijzondere vis is. maar idd, ik heb iets te makkelijk geoordeeld. weet ook niet waarom.
 
Misschien dat ik vandaag nog even langs ga, zal dan eens kijken wat er precies bijstaat.
Misschien proberen foto te maken. Als hij er nog zit.
 
Dat zou verhelderend werken :)

~ Ivo
 
Heb net maar even gebeld. Het is een Purple Dragon en kost 19,95.
Was een oude prijs van een meerval die er stond.

Wordt al leuker wat betreft prijs. Twijfel of ik hem ga reserveren. Hij was zo leuk, heel actief, zag er fris uit.
Moeilijk...
 
20 euro wordt sowieso wel vaker gevraagd voor betta's. Als je hem gaat halen, maak een foto... zou leuk zijn.
 
oeh dragons heb ik ook :)

dragon is trouwens niet echt een kleur maar een soort poederlaag over de kleur heen die het versterkt ;)
weet je dat ook weer!

weet je al of je hem gaat halen?
 
nick_vis zei:
oeh dragons heb ik ook :)

dragon is trouwens niet echt een kleur maar een soort poederlaag over de kleur heen die het versterkt ;)
weet je dat ook weer!

weet je al of je hem gaat halen?

Denk wel dat ik hem reserveer, morgen zijn ze dicht.
Dus kan ik nog even nadenken, en dan woensdag ff bellen.
 
:thumbs:

dit zijn de mijne, je ziet op hun lichamen dat de kleuren heel sterk zijn:
lil6.jpg


cbud.jpg
 
Die zijn ook heel mooi.
Kun je ook ergens aan zien of het een jonge vis is?
 
Ooooow zwijmel echt die bovenste lichte (hoe heet deze kleur?) met die blauwe oogjes ja echt daar val ik voor.... :smitten:
 
Ik denk dat ik binnenkort maar eens naar Gouda rij.
Naar Betta's Pride. Heb ik waarschijnlijk ook meer keus.

Iemand ervaring met deze winkel?
 
je hebt een pb'tje over bettaspride :p
 
Geen ervaring met deze winkel.

Zelf zoals al gezegd wordt liggen de prijzen meestal op aquabid vanaf 20 dollar, dan heb je een goede kweekvis en meestal van kwekers met een naam. Die moet je dan wel weten. Zelf haal ik regelmatig nieuw bloed via een show of import.
 
maar via aquabid heb je torenhoge verzendkosten...
 
:D Heb vanmiddag een purple HM gereserveerd. Hij is echt heel mooi. Hij heeft aan de uiteinde van zijn vinnen een lichte rand (paars/blauw). Nu wachten tot mijn water goed is.
 
Een purple HM gaaf zeg, ben nu al erg benieuwd naar de foto's! Heb net even gegoogled en zie daar hele mooie vissen in het paars/blauw. Nu hopen dat je water snel goed is en je je Betta op kunt gaan halen.

Heb net ook even gekeken bij Aquabid en wat een prachtige Betta's heb je daar allemaal te koop?
Iemand ook ervaring met het kopen van een Betta bij Aquabid?
Hoe gaat dat dan met verzenden want dat mag toch niet in of naar Nederland?
 
Nee het verzenden gaat via iemand in Duitsland. Die besteld 1 keer in de zoveel tijd en dan kan iedereen mee bestellen. Verzendkosten bedragen helaas rond de 110 euro wat ik me herriner maar dat is tot 20 vissen. Misschien dat het goedkoper is naar Duitsland toe te rijden maar weet niet of dat mogelijk is. Jammer ook dat iedereen aan de andere kant van het land woont vergeleken met mij :p

Maarre groupbuy? :D
 
haha vind ik goed, maar ik ga geen 55 euro verzendkosten betalen :p
als we het met meer doen vind ik het prima ;)
 
Ja, kan wel, misschien ff mn broertje overtuigen, dan doet die waarschijnlijk ook mee.
 
Ikzelf bestel samen met een medekweker regelmatig via aquabid, de verzendkosten naar NL zijn dan wel � 65,-. Per vis betaal je ook nog eens 7 euro handelingskosten en dan nog de prijs vd kweker. ikzelf vindt dit de moeite waard en ik bespaar meestal op de verzendkosten aangezien mijn medekweker deze bij de tussenpersoon gaat ophalen!! Dan blijft het vaak voor mij voor 5 vissen onder de 100 euro.
En ja ik heb nieuw kweekbloed van vissen die ikzelf mooi vindt en uit kan zoeken, contact met de kwekers gaat ook meestal goed, als je vragen hebt kun je die stellen en vaak heb je een garantie van levende vissen. Mocht je vis toch onderweg dood gaan of bv na een paar dagen bij jhou thuis, kun je altijd om een nieuwe vragen met foto als bewijs van je dode vis!!

@ Annelies: Purple is niet echt een kleur want paars bestaat niet in de vissenwereld, vaak zijn het rood en blauw over elkaar heen die het paars vormen!! Ben overigens wel erg benieuwd naar je nieuwe aanwinst!
 
Jootje67 zei:
@ Annelies: Purple is niet echt een kleur want paars bestaat niet in de vissenwereld, vaak zijn het rood en blauw over elkaar heen die het paars vormen!! Ben overigens wel erg benieuwd naar je nieuwe aanwinst!

Dacht dat ook al te zien, bij de aanzet van zijn vinnen is ook id wat rood te zien, maar hij is heel mooi (vind ik )
 
Dan is even een visje bestellen bij Aquabid voor een particulier niet te doen.
Jammer wat zitten er mooie vissen maar ik begrijp dat je als kweker hier wel hele mooie exemplaren kunt bemachtigen.
 

Terug
Bovenaan