Betta vrouwtje toch een mannetje?


S

STB1992

Guest
Had een week ofzo terug in de winkel 3 vrouwtjes in de winkel gehaald, maar deste meer ik het gedrag bestudeer deste meer ik denk dat het een mannetje is? (Of 'ze' valt op vrouwen) :')

Ze jaagt regelmatig op de andere vrouwtjes, die dan de paringsstrepen krijgen (athans, verticale strepen. Dus erg willig zijn ze (nog) niet)

Overigens ook nog nooit strepen gezien bij dit exemplaar. En de vinnen lijken steeds langer te worden haha

IMG_3788.JPG
 
Had een week ofzo terug in de winkel 3 vrouwtjes in de winkel gehaald, maar deste meer ik het gedrag bestudeer deste meer ik denk dat het een mannetje is? (Of 'ze' valt op vrouwen) :')

Ze jaagt regelmatig op de andere vrouwtjes, die dan de paringsstrepen krijgen (athans, verticale strepen. Dus erg willig zijn ze (nog) niet)

Overigens ook nog nooit strepen gezien bij dit exemplaar. En de vinnen lijken steeds langer te worden haha

Bekijk bijlage 8382

Volgens mij is dit inderdaad een man (al ben ik niet erg goed thuis in langvinnige betta´s) gezien de lengte van de vinnen. Juist verticale strepen zijn paringsstrepen, wat dus ook duidt op 1 man en 2 vrouwen, de horizontale strepen zijn eerder stressstrepen...
 
Horizontaal bedoelde ik. Simple mistake, foutje.
 
Zou best eens een man kunnen zijn maar op de foto zie je die net niet goed genoeg is mijn mening.
 
Ik zal morgen eens wat nieuwe foto's maken en posten
 

Terug
Bovenaan