Betta vrouw toch man?


F

fannv

Guest
Hallo allemaal,
Ik stel deze vraag namens een kennis van mij.
Hij heeft eergisteren 2 betta vrouwtjes gekocht, maar hij ziet toch afwijkend gedrag bij de ene betta.
Zij gaat vaak de andere achterna, waardoor de andere een verstopt blijft zitten tussen de planten.
Misschien weten jullie of het niet toevallig een mannetje vermomd als vrouwtje is?

fdxu36tUPVIFY2_ocieovXiBBc8XqRM6.png

Alvast bedankt!
 
heb je een duidelijkere foto ik twijfel de foto is onduidelijk maar gezien de bouw zou het zomaar kunnen
houd eens een spiegeltje erbij kijk eens wat ie dan doet en probeer dan een duidelijke foto te maken
 
Lastig te zeggen vanaf deze foto....
De buikvin is niet goed zichtbaar, evenals de kleurschakering van de vis.
Wat Patty zegt..... slank visje, dus zou zomaar een mannetje kunnen zijn.
 
Ik zal nog eens proberen om een foto te maken, in ieder geval bedankt voor jullie hulp!
 
image.jpeg
 
Ik hoop dat deze foto wat duidelijker is
 
Als ik naar de bouw kijk denk ik een man, maar het is een twijfelgeval.

Dat agressieve gedrag van vrouwelijke kempvissen heb ik in mijn groep vrouwtjes al vaker gezien als er een nieuwe vrouw wordt introduceert, dus dat hoeft niks te betekenen. Ik heb het idee dat ze dan een soort rangorde bepalen want na een paar dagen is het helemaal weer rustig. Meer dan de kieuwkleppen open spreiden naar elkaar zie ik ze niet doen, niet uithalen naar elkaar in ieder geval.

Als ik kijk of een betta een vrouwtje is of niet, kijk ik of er bij de betta een geslachtspapil te zien is. Zie je deze dan is het een vrouwtje. Ook hebben alleen de vrouwtjes strepen over hun lichaam. Dus daar kan je ook naar kijken.
 
De vis is teruggebracht naar de aquariumzaak, hier dachten ze ook dat het inderdaad best een mannetje zou kunnen zijn. Hij is geruild voor een ander vrouwtje.
 
Mooi dat ze het zo hebben opgelost voor je:thumbs:.
 
Ja zeker, dat was erg netjes van de ze. Bedankt voor alle hulp!
 
Ook hebben alleen de vrouwtjes strepen over hun lichaam. Dus daar kan je ook naar kijken.

niet elemaal met je eens ooit een man gekocht die ook paringsstrepen vertoonde was toch echt een man
 

Terug
Bovenaan