Betta voeren in gezelschapsbak


M

mkatoen

Guest
Ik geef 's ochtends vlokvoer (met voederring) en rond etenstijd diepvriesvoer (met voederkorf). In beide gevallen heeft m'n Betta man vaak weinig door. Het is maar hopen dat hij wat vindt op de bodem. Hoe zorg je dat deze vis genoeg binnen krijgt. De rest snaait alles voor 'm weg. Ik wist dat ze aan de trage kant waren maar dit had ik ook niet verwacht.
 
Wellicht iets van een actie-reactie, wellicht bekend met de hond van pavlov? Die wist op een gegeven moment dat bij het rinkelen van het belletje er gevoerd ging worden. Wellicht werkt zoiets ook bij je betta. Lampje aan en daarna voeren, wellicht krijgt hij het daarna ook in de gaten? Hier is mijn konijn bijvoorbeeld ingesteld op de achterdeur. Gaat deze open in de morgen, weet hij dat hij eten krijgt. En de vissen hebben dit met de kap vh aquarium
 
Als je hem dan iets geeft wat hij hartstikke lekker vind? misschien rode muggenlarven.

Mijn cory's komen ook niet direct op het voer af, maar met rode muggenlarven, zijn ze er als de kippen bij.:D
 
Wellicht iets van een actie-reactie, wellicht bekend met de hond van pavlov? Die wist op een gegeven moment dat bij het rinkelen van het belletje er gevoerd ging worden. Wellicht werkt zoiets ook bij je betta. Lampje aan en daarna voeren, wellicht krijgt hij het daarna ook in de gaten? Hier is mijn konijn bijvoorbeeld ingesteld op de achterdeur. Gaat deze open in de morgen, weet hij dat hij eten krijgt. En de vissen hebben dit met de kap vh aquarium
Heb hier wel een vast patroon. Kap open, voederkorfje plaatsen en diepvriesvoer erin. Soms zwemt hij er naar toe, soms niet.

Als je hem dan iets geeft wat hij hartstikke lekker vind? misschien rode muggenlarven.

Mijn cory's komen ook niet direct op het voer af, maar met rode muggenlarven, zijn ze er als de kippen bij.:D
Ik geef een "Tropical Mix" waar ook rode mug in zit.

Hij is gewoon zo traag :D

Hebben mensen hier ervaring met een voerpipetje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat hij echt wel sneller komt als hij echt honger heeft hoor.
 
Ik denk dat hij echt wel sneller komt als hij echt honger heeft hoor.
Ik heb zonet een voerpipet gekocht en daarmee al een aantal rode muggenlarven kunnen geven. Beetje oefenen maar werkt verder prima!
 
reden dat ik mn voer door de hele bak dump. geen ikke eerst of ikke sneller.

iedereen evenveel kans op voer.

moet zeggen dat mijn betta plakat die in mijn rekord zit ook niet altijd even happerig is.. maarja hij vermagerd ook niet dus zal wel genoeg voedsel binnen krijgen.
 
Een Betta is de hele dag aan het snaaien, hij eet veel meer (ook groenvoer) dan je denkt. door het diepvries voer in een eierdopje te ontdooien en dan LOS in de bak te voeren met een lepel, zorg je ervoor dat ALLE vissies, ook de trage , toch voldoende bikkesement krijgen.
 
Wellicht iets van een actie-reactie, wellicht bekend met de hond van pavlov? Die wist op een gegeven moment dat bij het rinkelen van het belletje er gevoerd ging worden. Wellicht werkt zoiets ook bij je betta. Lampje aan en daarna voeren, wellicht krijgt hij het daarna ook in de gaten? Hier is mijn konijn bijvoorbeeld ingesteld op de achterdeur. Gaat deze open in de morgen, weet hij dat hij eten krijgt. En de vissen hebben dit met de kap vh aquarium

Ik meen wel gelezen te hebben dat Betta's slimme vissen zijn die je wel het een en ander kunt leren.
Was / is er niet iemand op het forum die zijn / haar Betta had geleerd door een soort hoepeltje te springen?
Onze Betta komt naar voren / boven zwemmen naar zijn vaste plekje als er gevoerd wordt en als hij een korreltje mist en die drijft een stukje naast hem op het wateroppervlak en hij heeft dat niet door dan wijs ik hem via de ruit aan waar het korreltje is en dan pakt hij hem.
Maar hij heeft ook zo zijn domme momenten en dan drijft het korreltje boven zijn hoofd of oog en heeft hij het niet door.
 
klopt ruben maar niet met succes
deze betta sprong daarna telkens als de kap open ging met het gevolg dat deze er ook wel eens uitsprong als ik me niet vergis maar we kunnen het @Nickey vragen
 

Terug
Bovenaan