Betta verschil laten zien horizon/verticale lijnen?


D

Dromer

Guest
Hoi allemaal,

Hier op de foto, zien jullie 2 van me betta's vrouwtjes. Ik zie zowel de horizontale als verticale lijn op hun lichaam. Waar moet je specifiek naar kijken? Om te bepalen om te ze te kweken.

1519732768993341804932.jpg
15197328219331715501657.jpg
 
Ik zie alleen horizontale lijnen bij jouw vissen? Horizontaal betekent da ze zich niet op hun gemak/ gestresst voelen. Zo te zien komt dat bij jou omdat er veel open ruimte is in het aquarium en vrij fel licht, dat stellen ze niet zo op prijs. Verticale lijnen zijn een signaal dat ze zin heeft om van bil te gaan.
Hier nog even 2 fotootjes om het verschil tussen de horizontale en verticale lijnen te illustreren:

Horizontaal
betta06g.jpg



Verticaal
upload_2018-2-27_14-12-35.jpeg
ac7f3b5a703e49507b9db8946a65599a--vertical-bar-betta-tank.jpg
 
Ik zie alleen horizontale lijnen bij jouw vissen? Horizontaal betekent da ze zich niet op hun gemak/ gestresst voelen. Zo te zien komt dat bij jou omdat er veel open ruimte is in het aquarium en vrij fel licht, dat stellen ze niet zo op prijs. Verticale lijnen zijn een signaal dat ze zin heeft om van bil te gaan.
Hier nog even 2 fotootjes om het verschil tussen de horizontale en verticale lijnen te illustreren:

Horizontaal
Bekijk bijlage 244813


Verticaal
Bekijk bijlage 244812
ac7f3b5a703e49507b9db8946a65599a--vertical-bar-betta-tank.jpg


Dat ben ik hiermee eens en de bak mag wel wat meer beplant worden als dat kan en dus lekker veel drijvers er nog in.
 
Dit heb ik nu nog nooit gehoord of gelezen amai ik wist niet eens dat zoiets bestond,weer wat informatie rijker en weer wat slimmer.
 
Dank je wel voor alle informatie. Nu is het me veel duidelijker!
 
Van die lijnen wist ik ook niet maar bedoel die 2 vissen van de foto,lijnen lopen precies hetzelfde alleen zwemt die ene vis met z'n kop naar beneden :juggle: ;)
 
Van die lijnen wist ik ook niet maar bedoel die 2 vissen van de foto,lijnen lopen precies hetzelfde alleen zwemt die ene vis met z'n kop naar beneden :juggle: ;)


Scherp opgelet John en ja bij beiden lopen de strepen horizontaal:D:D
 

Terug
Bovenaan