betta split tail ?


P

prullebakje

Guest
Hallo ik heb een vraagje ik heb hier betta jongen van ongeveer 2 cm nu er zijn 2 kleinere bij van de 4 die er zijn overgebleven nu hun staartje vanachter lijkt in 2 stukken te zijn is dit normaal bij de iets kleindere want de iets grotere hebben dit niet. Nu de voorouders is een splendens vroutje en hm mannetje kan het zijn dat een van de voorouders miss split tail is ?

Alvast bedankt
 
Waarschijnlijk bedoel je met splittail, een dubbeltail, deze hebben 2 lobbes in de staart vanaf de geboorte. Waarschijnlijk draagt een van je vissen in zijn achtergrond de DT trait.
Dit kan je vaak bij de ouders zien in de bovenvin ,vanaf 13 strepen/vindelen heb je kans op Dt.
 
Oke dus het zal dat dan wel zijn kan het ook bij vroutjes zijn zo een staart of aleen bij mannen ? En de streepjes snap ik niet wat is dat ? .

Alvast bedankt
 
Dit komt voor bij mannen en vrouwen, lang en kortvinnigen. Wat ik bedoel met de bovenvin?? Als je goed kijkt heeft elke vis strepen in zijn bovenvin. Deze tel je, en je weet of het een DT drager is. Single tails kunnen bv wel drager zijn en DT als jongen geven.
 

Terug
Bovenaan