Betta Smaragdina


mastertaga

Well-known member
Lid geworden
7 september 2012
Berichten
426
Doorstart van het vorige topic...

Paar weken terug het koppeltje dat geen Imbellis was terug gebracht naar de verkoper. Recht naar Utaka gereden om deze keer zeker te zijn, voor een koppel Smaragdinas.

Mannetje heeft een holletje gevonden en trekt zich graag terug:
 

Bijlagen

  • IMG_5349.mp4
    4.7 MB
1e kweekpoging was meteen raak, al waren het er maar een stuk of 25-30. Deze keer wel alles door de eerste weken heen weten te krijgen.
 

Bijlagen

  • IMG_5454.mp4
    29.5 MB
Het is maar goed dat ze niet bij mij in de buurt zitten, Stijn! ;) Anders had ik 3 bakken vol met speciale dure soorten zitten. Top winkel!
 
Het is jammer dat ze wel bij mij in de buurt zitten want sinds deze week heb ik mijn 4e bakje gehaald binnen een jaar tijd😂. Utaka deed een 60 cm showbakje weg met inhoud voor een aangepaste prijs. Ik kon uiteindelijk de verleiding niet weerstaan. Er zit nu een koppel Apistogramma trifasciata in, 7 Nannostomus eques en twee onbekende bodemvissen die als bijvangst waren meegekomen maar waarvan ze bij Utaka de soort niet weten te achterhalen. Ze denken aan een Paratocinclus soort.
 
14 aquaria? Had je een stelling of stonden ze door het hele huis?
 
Door het hele huis hoor en dan een meterbak en een zeewater van 170 liter en de rest nano en 60cm bakjes. Maar ja omdat ze overal stonden zag je de meeste weinig en heb ik ze weg gedaan en een Fusion van 330 liter terug gekocht in de woonkamer.
Na jaren denk je bij jezelf je ziet ze amper en het is best veel werk. Nu heb ik nog de Fusion de zeewaterbak en een nano met garnalen.
O ja, vergeet bijna de 120 cm Splendid die we nu ook hebben omdat mn vrouw Sluiers wilde maar ja die doet het onderhoud veelal zelf.
 
Ze staan bij mij allemaal in de woonkamer. Het meest kijk ik naar de Borneo bak omdat het daar met de vissen niet goed ging en ik ben daarom telkens aan het tellen of de rest er allemaal nog is😂. Een lange bak met Crenicichla’s zie ik ooit nog wel eens komen. Onderhoud is inderdaad een dingetje om rekening mee te houden. Eerst maar eens zien dat ik de huidige bakken goed aan het draaien krijg. Bij de Afrika bak lukt dat goed, over de andere twee ben ik wat minder tevreden. Maar laten we teruggaan naar het onderwerp van dit topic: Betta smaragdina. Mooie vissen en mooi dat ze nu al nakweek hebben.
 
Verslaving aan dwergcichliden, hillstream loaches en wilde bettas.. nog geen behandeling voor bekend Stijn. ;)
 
Verslaving aan dwergcichliden, hillstream loaches en wilde bettas.. nog geen behandeling voor bekend Stijn. ;)
Voor de hillstream loaches en betta´s ben je bij Utaka in ieder geval aan het juiste adres.
 
De kleintjes zijn over naar een grotere bak. Beginnen al betta's te worden.
 

Bijlagen

  • IMG_5571.mp4
    60.3 MB
Eerste mannetjes beginnen kleur en verlengde borstvinnen te krijgen. Het gaat nog goed samen, maar tijdens en na het eten zie je duidelijk wie de dominante is. Dus potten komt dichterbij.

Ze zijn nu ongeveer 2 maanden en 3 dagen oud.
Toch weer veel nieuws geleerd met wilde betta's. Er zijn wel degelijk verschillen met de splendens kweekvormen als het gaat om gedrag, kweek, ontwikkeling jongen enz.
 

Bijlagen

  • IMG_5711.mp4
    28.6 MB

Terug
Bovenaan