Betta problemen


Ok dan gaan we dat gewoon doen. Jullie horen het wel als ze eindelijk gevangen zijn :)
 
Nou, is het ene probleem verholpen komt het volgende... een van de vrouwen viel vamchtend op, omdat ze na het voeren (weet niet of het daarvoor al was) ip haar zijkant aan de waterspiegel bleef hangen, lijkt alsof ze drijft...
elke keer als ik kom kijken zwemt ze van beneden naar boven, dus ze kan wel naar beneden komen, maar ze lijkt ontzettend veel moeite te hebben om wee naar beneden te gaan...
Het lijkt bijna alsof ze lucht in dr huik heeft ofzo, ook al is ze niet dik ofzo (tenminste niet gevulder dan normaal) wat kan dit zijn?
 
Heb ff op internet gekeken, en het lijkt er inderdaad op. Ze zwemt wel nog gewoon alleen drijft ze naar boven en kantelt af en toe op haar zij.
Begrijp dat dat nog niet heel ernstig is en dat als ik gewoon wacht en even stop met voeren een paar dagen, het dan over gaat.
Klopt dit? Of kan ik beter het zeker voor t onzekere nemen en dr apart zetten in een bakje en dan waterstand laag zodat ze net onderwaterstaat zeg maar.
Ben nog al snel in paniek als t op mn visjes aankomt merk ik :)
 
Dit kan overgaan, maar doet het niet altijd.
Niet voeren hoeft niet de oplossing te zijn, maar waarschijnlijk is het beter.
Zolang ze adem kan halen zou ik vooral afwachten, maar het hangt ook weer af van de mede dieren.
Het belangrijkst is dat ze lucht kan pakken als ze dit nodig heeft.
 
Even een update'je:
Ze zwemt weer gewoon, lekker met de andere betta s in de weer, en slooft zich zowaar uit voor het mannetje (die heb ik vandaag weer geintroduceerd, hij paradeert de hele bak door :) ) eind goed al goed dus
 

Terug
Bovenaan