Betta met vinrot?


betta346

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2023
Berichten
52
Heeft mijn betta vinrot? Ik vermoed van wel, maar het kunnen ook gewoon ‘scheurtjes’ zijn. Toen ik hen kocht was de staart wel mooi van vorm, deze ‘scheurtjes’ zaten er toen niet. Ik betwijfel alleen of het vinrot is…

Bak is 32L, zit er alleen in. Of ja, met Spongebob….

Let niet op Spongebob, dat was niet mijn idee 😁
IMG_7033.jpeg
IMG_7031.jpeg
IMG_7030.jpeg
IMG_7029.jpeg
IMG_7028.jpeg
 
Ik maak even een zijsprong. Of het vinrot is of niet durf ik je niet te zeggen maar dit kan ook ontstaan bij teveel stroming, zeker bij Betta’s met lange vinnen. Ook ornamenten inclusief hout kan voor scheuren in de vinnen zorgen als ze ergens achter kunnen blijven hechten.
Wat heb je voor filter in dit bakje?
 
Ik maak even een zijsprong. Of het vinrot is of niet durf ik je niet te zeggen maar dit kan ook ontstaan bij teveel stroming, zeker bij Betta’s met lange vinnen. Ook ornamenten inclusief hout kan voor scheuren in de vinnen zorgen als ze ergens achter kunnen blijven hechten.
Wat heb je voor filter in dit bakje?
Ik heb een Aquaclear HOB filter.. op de zachtste stand produceert deze nagenoeg geen stroming..

Stel dat het ergens achter is blijven hangen, hersteld het dan vanzelf?
 
Ik heb een Aquaclear HOB filter.. op de zachtste stand produceert deze nagenoeg geen stroming..

Stel dat het ergens achter is blijven hangen, hersteld het dan vanzelf?
Ja normaalgesproken wel tenzij de scheuren te lang zijn
 
Scheuren vallen mee..

Maar hoe bepaal ik nu of dit vinrot is of niet?
Hopelijk reageert nog iemand anders die daar meer ervaring mee heeft.

Heeft de vin zwarte randen? Dat kan ik niet goed zien.
 
Hou het water goed schoon, dat helpt bij het herstel en voorkomen van ontstekingen.
 

Terug
Bovenaan