Betta man/vrouw?


olaf_nw

Active member
Lid geworden
4 juni 2018
Berichten
44
Leeftijd
34
Locatie
Noordwijk
Beste medehobbygenoten =)

Weet iemand hier of dit een man of vrouw is?

Hij/zij zwemt wel vaak achter het vrouwtje aan ik denk dat het een man is maar zou het graag even zeker willen weten..

Avb groetjes Olaf

20180715_153527.jpg
20180715_114001.jpg
20180715_113948.jpg
 
Okee dan is het misschien gewoon een dominant vrouwtje.. bedankt voor je reactie
 
Er zitten er 2 in dit is naar mijn mening zoiezo een vrouw
20180715_153543.jpg
 
Het is een lido200 maten zijn 71x55x65 (ongeveer zo uit me hoofd) toen ik deze bak overnam zaten deze vissen er al bij
 
De laatste heeft de vinnen iets geknepen. Is dat toeval of valt de ander haar lastig?
 
Het valt wel mee.. het is niet zo dat die ene haar constant opjaagt soms ligt ze wat ingetogen met dr vinnen ingetrokken op de bodem en andere momenten zwemt ze levendig door de bak.. ze is zoiezo niet heel mooi ook.. ik zat te denken nog een man te halen maar misschien laat ik het wel zo anders worden ze misschien wel weer onwijs opgejaagd.
 
Mijn vermoeden is dat de ene vrouw inderdaad wat dominanter is en de andere vrouw dit daarom soms moet ontgelden. Een man zou ik in dit formaat er niet bij doen, ben bang dat dat niet goed gaat. Beter kun je dan kijken naar een ander vrouwtje, zodat mogelijke agressie wat verdeeld wordt onder de drie dames onderling

edit; de man zal beide vrouwen niet echt met rust laten en veel verstopplekken zullen er voor de dames in dit formaat bak niet zo snel zijn.
 
Okeee bedankt voor je reactie! Dan laat ik het lekker zo.. wel houdt ik de vrouwen in de gaten mocht het vervelend worden zal ik er nog een vrouw bij halen
 
Ik ben het met Mike eens en soms zijn ook de vrouwen onderling wat minder vriendelijk.

Ik kon het gedrag van deze vissen niet echt.. dacht dat alleen de mannen dominant waren.. zelf zou ik deze vissen nooit kopen maar nu ik ze bij de bak gekregen heb vind ik het nog best leuke vissen die rooie hangt vaak lekker in de drijfplanten en die ander wat meer op de bodem
 
Mannen gaan niet samen in de regel maar soms gaat het bij vrouwen ook wel mis.
 
zou ook geen 2 vrouwen houden, eerder n 3e bijnemen, dan word de agressie wat meer verdeeld
 
De vis in kwestie zou wat mij betreft ook best wel eens een wildkleur en -vorm man kunnen zijn!

Dan mag je je trouwens gelukkig prijzen, want die zijn niet bepaald makkelijk te vinden!

Maar in dat geval zou je 1 man en 1 vrouw hebben. Het onderlinge gedrag doet daar ook wel aan denken.
De oppervlakte bovenin je bak is niet echt gigantisch, en ik denk dat de andere vis (de vrouw) dan behoorlijk last van de man kan hebben.

Persoonlijk zou ik er minstens één vrouw bij zetten (en liefst een redelijk volgroeide die de druk van de "man" aan kan..
Dan kun je ook het gedrag van de mogelijke man wat beter beoordelen.

Liever zou ik echter - zeker als de kwestieuze vis een man lijkt te zijn - 2 vrouwen toevoegen.
Misschien is eerst 1 extra vrouw en eventueel later als de kwestieuze vis een man blijkt nog 1 extra vrouw nog wel het beste idee.
 


Misschien kan je het zo beter zien.. ik wist niet precies hoe ik een filmpje kan delen dus heb het ff op youtube gezet..

Ik zal vanmiddag eerst nog even een vrouw bij halen

@Paddy.K.1966 bedankt voor je reactie.
 
Kijk anders ook dit filmpje even..

Lijkt me dan toch wel een man?



Beter filmpje kon ik zo snel niet maken
 

Terug
Bovenaan