Betta man of vrouw?


G

Gijs1234

Guest
Beste Allemaal,
Ik heb sinds een tijdje 3 betta’s in mijn bak zitten. Ik heb expres gekozen voor 3 vrouwtjes omdat die goed met elkaar om schijnen te gaan. De nieuwste betta die er nu in zit valt mijn andere betta’s niet aan maar als ze te dichtbij komen zet de betta zijn kieuwen uit en jaagd de andere 2 weg.
Deze lijkt heel erg veel op de andere betta in mijn aquarium en ik denk zelf dus dat het een vrouwtje is. Ze valt verder geen andere vissen aan.
Nu was mijn vraag, hoe kan ik erachter komen of het een man of een vrouw is, en zou het beter worden als ik er nog 2 betta’s bij doe? Maar dan dat ik wel 100% zeker moet weten dat het vrouwtjes zijn?

Met vriendelijke groet,
Gijs
 
Kun je een foto van de Betta s posten? Hoe groot is je bak?
 
Klopt het dat de bak sinds 13 oktober draait? Dan is die ook niet goed ingedraaid denk ik want dat duurt rond de 4 weken.
 
Als ik thuis kom van werk, zal ik een foto sturen.
Mijn bak is 125 liter
 
Mijn bak draait vanaf begin oktober dus nu ongeveer 4 weken ja, heb gister de eerste vissen van mijn andere aquarium erin gedaan
 
Bettas komen in zoveel variaties dat is niet te zeggen zonder fotos.. door meer bettas erbij te zetten kun je het probleem ook groter maken. Post hier een paar fotos dan zijn er vast leden die weten of het mannen of vrouwtjes zijn.
 
Is er dan eigenlijk wel een manier om zeker te weten dat je een vrouwtjes betta koopt? Want je hebt natuurlijk ook vrouwtjes met korte vinnen.
 
Die zijn er wel, maar zo op uiterlijk kan het soms moeilijk te zeggen zijn. Nadeel bij de lfs is dat in de 'vrouwenbak' vaak een mix van mannen en vrouwen betta's zitten. Als je ze bij liefhebbers koopt (bijvoorbeeld bettas4all op het vivarium) heb je wat meer kans dat het ook daadwerkelijk vrouwtjes zijn.
 
Is dat een webshop waar je die dan besteld?
 
Of bettas4all ook online verkoopt weet ik niet. Volgens mij niet, het is een groep van liefhebbers dus een gezamelijke webshop lijkt me sterk. Op de vivarium beurs verkopen ze wel altijd bettas.
Een goede online die ik ken is The betta book, die verkopen online en komen ze dan bij je thuis brengen. Daar hebben ze echt hele mooie vissen:smitten:. Maar dat zijn wel hele andere prijzen als de 3 euro vrouwtjes die je bij de meeste lfsen haalt.
 
Die betta waar je de achterkant van ziet wordt soms opgejaagd en de blauwe die je volledig ziet is de boosdoener, het aquarium waar ze nu inzitten is wel dubbel zo groot als de vorige.

8D40AD21-9ACA-4BBF-9E3B-4A1C48AF5B7B.jpeg


4E95D6CE-1260-4F4D-867A-3C4FCE9626C1.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het trouwens zijn dat deze 2 visjes kleine vissen gaan krijgen? Ze zijn zowat onafscheidelijk en als ze niet in de boomstam zitten zwemmen ze om elkaar heen

03A660A2-144F-4851-9290-A955F8B1C797.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien zijn het vrouwtjes.
 
Maar klopt het dat die elkaar ook op kunnen jagen? Het is niet dat ze vechten ofzo, het is meer dat de blauwe achter de ander aanzwemt en dan weer weg gaat. Maar kan het misschien handig zijn om er dan nog een betta bij te nemen?
 
Soms gaat het ook tussen vrouwen niet goed en aan de bouw te zien denk ik ook dat het vrouwen zijn maar ik ben niet helemaal zeker.
 
Is er een manier hoe ik dat kan oplossen? Ze zitten lang niet altijd achter elkaar aan, het is alleen als de roodblauwe te dichtbij komt.
 
Is er een manier hoe ik dat kan oplossen? Ze zitten lang niet altijd achter elkaar aan, het is alleen als de roodblauwe te dichtbij komt.
Meer planten, behoorlijk veel, zodat ze allemaal een plek hebben om zich terug te trekken.
 
Waar zou ik nog een aantal planten neer kunnen zetten, volgens jullie? Bij de filter nog een paar hoge planten, zou dat handig zijn? En welke planten kunnen dan goed tegen stroming?

E6D46EFE-E21D-4C81-948A-3FCBC8FC2D79.jpeg
 
Ik heb hier ook 2 vrouwelijke Diamant Goerami's die elkaar niet zo lief vinden.

Een Chinese klimop zou mooi voor het filter kunnen.
 
En wat drijvers.
 
Goerami s samen met betta s in zo n bak gaat denk ik vaak niet goed. Ook heb je naar mijn idee te weinig planten en drijvers.
 
Volgens mij snap ik het niet helemaal?
Ik heb toch 2 betta’s of zijn dat diamand goerami betta’s? :engel: En waar zouden jullie nog planten neerzetten?
 
Ik bedoelde mijn Goerami's, die twee vrouwen maken ook wel eens ruzie onderling
 
Ik raakte denk ik ook in de war door de posten maar bij de Betta zitten dus geen Gourami s.

Gijs ik zou wat hogere planten kopen zoals Echino s waar ze lekker tussen kunnen schuilen of wat hoge snelgroeiers. De bak is behoorlijk open denk ik en vooral ook drijvers zullen ze missen. Betta s hebben graag veel planten en omdat ze veel hoog in de bak zwemmen heb je weinig aan veel lage beplanting.
 
Aha, oke das duidelijk! Ik zal ze morgen direct halen!
 
Zelf denk ik ook dat het optisch mooier is met wat hogere planten.
 
Heb er net war hogere planten bij gezet, en de vissen over gezet van de vorige bak, is het slim om het licht nu uit te zetten zodat ze tot rust komen? Ivm stres level?
 
Zelf heb ik dat nooit gedaan met bijplaatsen van vissen maar goed kwaad kan het ook niet.
 
Ik vind de bovenste betta toch aardig op een man lijken, maar de foto is niet heel erg duidelijk. Als je een goede foto van de zijkant kan maken met de vinnen in rust is het wat duidelijker te zeggen.
 

Terug
Bovenaan