Betta man gelukkig?


Jenniiie86

Member
Lid geworden
9 september 2022
Berichten
15
Leeftijd
37
Hallo,

Even een vraagje...
In mijn kleinste aquarium, 15 liter, heb ik tijdelijk mijn Betta man gedaan omdat hij een wondje had. Dit is ondertussen weer genezen. Nu zit ik even te twijfelen of hij weer terug naar zijn oorspronkelijke tank gaat of niet. Hij zit nu alleen (andere tank heeft een vrouwelijke Betta met wie hij een keer eitjes heeft gelegd) en zwemt veel 'bedelend' heen en weer. In de andere tank was hij wat meer teruggetrokken in 'zijn' hoek.

Ik vraag me af of hij nu juist lekkerder in z'n vel zit of niet! Hij heeft wederom een klein schuimnestje gemaakt, dat is natuurlijk wel een goed teken. Maar dat hij zo actief is, is nieuw gedrag.

Wie wil mijn Betta psycholoog zijn? šŸ˜‚
 
Als ik het zo lees is hij gelukkiger in de kleine bak. De meeste bettas worden ook alleen gehouden. Bij ons zit hij overigens in een groot aquarium met andere vissen en garnalen, maar die zijn allemaal kleiner dan hem en het zijn rustige vissen. Hier gaat hij op zn gemak de hele bak door.
"Teruggetrokken in zijn hoek" lijkt me geen goed gedrag.
 
Tja lastig om dit op afstand te bepalen maar als je nu een beter gedrag ziet dan zou ik hem in de kleine bak laten. Wellicht was de vrouw opdringerig.
 
Hier is mijn Bert!
 

Bijlagen

  • 20240207_094359.jpg
    20240207_094359.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 26
Bettaā€™s moet je echt alleen van soortgenoten houden, alleen voor kweek tijdelijk bij elkaar. Ik denk dat je de vis goed kent en zijn gedrag goed opmerkt (y)
Zijn de vinnen altijd zo rafelig geweest? Ik wil niet meteen dingen gaan roepen, maar wellicht toch genipt door de vrouw, of door de stress vinrot ontwikkeld. Even goed in de gaten houden en zorgen voor schoon water
 
In een ruime bak met veel schuilplekken kan het goedgaan maar het is en blijft een risico.
 

Terug
Bovenaan