betta macrostoma of unimaculata


Bram1967

Well-known member
Lid geworden
29 december 2018
Berichten
108
Leeftijd
57
Locatie
Arnhem
Zijn er kwekers van bovenstaande soorten hier op dit forum?
 
Nee, ga je in Nederland ook niet vinden. In Duitsland zijn er misschien wel kwekers, kijk op het IGL forum.

Dit weet je waarschijnlijk al, gezien de soorten die je kweekt, maar ik vind het toch belangrijk om te noemen: Deze soorten zijn erg gevoelig, hebben heel zacht en zuur water nodig (puur osmosewater dus) en zijn absoluut niet geschikt voor een gemiddeld gezelschapsaquarium.
Edit: Als je van plan bent ze bij je sturisoma's en guppen te houden, niet doen. Daar zijn ze niet voor geschikt
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, de unimaculata heb ik gehad in een aquarium met enkel turfmolm en ik kon wel janken toen ik het mannetje op de grond aantrof. was door een piepklein gaatje gesprongen. ik vermoede enkele dagen ervoor dat ie de bek vol met eieren had. is inmiddels wel wat jaartjes geleden. ik zou het graag nog eens proberen met kweken. Maar u heeft gelijk, het zijn lastige vissen. de andere soort vind ik ook om te kwijlen zo mooi. maar ik las inderdaad dat het moeilijke vissen zijn. Nogmaals dank! Ik probeer er via een andere weg aan te komen.
 

Terug
Bovenaan