Betta kweek


R

ReneS

Guest
Man:

CBVjEraAVDHh-jW9GHxwFY30is9D9PNI.jpeg


Vrouw:

CBVjEraAVDHh-jW9GHxwFY30is9D9PNI.jpeg


Spawn 26-10-2013

Binnen 15 min na de vrijlating van het vrouwtje begon het al, dit is hun eerste keer. Ze zijn nog vrij stuntelig maar er komen steeds meer eitjes bij. Ze zijn vanaf uur 17.00 uur bezig.

CBVjEraAVDHh-jW9GHxwFY30is9D9PNI.jpeg


CBVjEraAVDHh-jW9GHxwFY30is9D9PNI.jpeg


CBVjEraAVDHh-jW9GHxwFY30is9D9PNI.jpeg


Video waarop te zien is dat het nog niet perfect gaat. Inmiddels doen ze het al wel beter.

View My Video
 
Wauw. Het blijven mooie vissen. Alvast succes, maar wat ga je de frys voeren? En waar laat je ze als ze groter/volgroeid zijn?
 
Dank je. Ze krijgen pas uitgekomen artemia, vanaf morgen start ik omste beurten 3 flessen. De vrouwtjes blijven in de uitzwem bak en de mannen worden verdeeld over bakken. Daar word verder mee gekweekt of verkocht. Uiteraard worden de vrouwtjes ook verkocht of eventueel gehouden voor een verdere kweek.
 
Ooh, als dat mannetje die je hebt gekocht als vrouwtje :)
Hou ons op de hoogte :D
 
Ja die twijfel is nu wel weg :D

Net weer even gekeken maar ze blijven maar bezig met z'n 2en.
 
Ooh, ik zie op de eerste foto vlokvoer!
Ik zou met kweken vooral witte muggenlarven gebruiken en voor gewoon gebruik ik d'r bassler regular, daar zitten veel goede stoffen in ;)
 
Dat is wel een erg mooi koppeltje!
 
mooi koppeltje, maar is je man plakat en je vrouw halfmoon? dan kun je tussenvormen er uit krijgen :p
 
Volgens mij is mannetje ook HM alleen is die vrij laat met de vinnen, vandaar dat ik ook dacht dat hij eerst een vrouwtje was. Ze zijn ook nog niet zo gek oud.
 
Ooh, kan ook delta worden omdat hij nu nog geen 180 graden haalt ;)
Delta is hetzelfde als halfmoon, alleen een halfmoon die de 180� niet haalt :p
 
@Nick-vis Waarom is de betta op het filmpje non stop aan het pronken?? De mijne heeft dat nooit gedaan.
 
Dat is omdat ik het vrouwtje heb los gelaten. Toen zij in de fles zat deed hij dat ook. Is om het vrouwtje te lokken.

Ontopic: spawn is mislukt, alle eitjes zijn verdwenen en mannetje zit ook niet meer onder het nest. Over een poosje maar weer eens proberen.
 
Aah rene, jammer van de eitjes :(
Ik denk dat het komt doordat hij nog onervaren is of dat de eitjes niet goed bevrucht waren ;)
Misschien kun je kijken of het zeker weten een halfmoon is door nog even te wachten, als zijn vinnen niet meer verder growien zou ik er een mooie plakat vrouw voor zoeken :)
 
Ja dat denk ik ook. Maar gelukkig heb ik nog meet bakken dus ga ik de mustard gas proberen volgende week, die zijn wel onervaren maar wel iets ouder.
 
Dat is ook een mooier koppeltje :)
 

Terug
Bovenaan