Betta Imbellis kweek


mastertaga

Well-known member
Lid geworden
7 september 2012
Berichten
426
Hallo allemaal, heb al een tijdje niks gedeeld. Weer eens de hobby opgepakt, paar weken geleden een mooi koppel Imbellis weten te bemachtigen. Ze verdragen elkaar zelfs prima in de gezelschapsbak.
 

Bijlagen

  • Imb1.mp4
    35.4 MB
Omdat ze elkaar zo goed mochten en het vrouwtje duidelijk paarkleuren had, heb ik ze in een bakje apart gezet. Eerst het mannetje om zijn gebied op te eisen. Daarna het vrouwtje kort geïntroduceerd in een fles. Het mannetje bouwde meteen een schuimnest, maar het vrouwtje was nog niet helemaal zover. De 2e dag na nog een keer in de fles (en daarna loslaten) begon het paren.
 

Bijlagen

  • Imb2.mp4
    45.4 MB
Vrouwtje verwijderd zodra het mannetje begon te jagen, ik denk dat ze wel een uur of 10 eieren afgezet hebben. Vrouwtje deed het voor een eerste kweek heel netjes, hielp netjes mee de eieren op te rapen.
Vandaag zijn de eitjes uitgekomen, en zoals je ziet is het mannetje overuren aan het maken. Keep you posted.
 

Bijlagen

  • Imb3.mp4
    43.3 MB
Leuk van de jonkies! Betta imbellis zijn het echter niet... Het zijn splendens of hooguit hybrides, waarschijnlijk gewoon splendens. Lichaamsvorm klopt niet en de kleuren al helemaal niet!
Hoop dat ze niet verkocht zijn als imbellis want dan heeft de verkoper of helemaal geen verstand, of kwaadaardige bedoelingen...
 
Dan bevestig jij mijn twijfel. Ja ze zijn me als een losse man en vrouw Imbellis verkocht.
 
Ik dacht zelf aan een hybride kweekvorm in eerste instantie. Maar dacht al dat de kenners hier het wel zouden corrigeren. Ty ;)
Desondanks mooi visje, ben benieuwd wat er voor kleurvormen met de mix met deze vrouw komen.
 
Vrouwtje verwijderd zodra het mannetje begon te jagen, ik denk dat ze wel een uur of 10 eieren afgezet hebben. Vrouwtje deed het voor een eerste kweek heel netjes, hielp netjes mee de eieren op te rapen.
Vandaag zijn de eitjes uitgekomen, en zoals je ziet is het mannetje overuren aan het maken. Keep you posted.
Wat leuk om te zien zeg!
 

Terug
Bovenaan