Betta heeft een raar oog?!


M

milkyw301

Guest
Help.
Het lijkt alsof er een soort zakje/ballonnetje over het oog van mijn betta zit. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat ik moet doen?? Ik heb op dit moment geen extra bak klaarstaan om hem apart te zetten.... Oei... ik zie net dat het bij zijn andere oog al aan het ontwikkelen is...:help::'(:br:
1487871936802-17461096.jpg
1487872090974-310354111.jpg
 
Wat zijn de waterwaardes?
Heb je de laatste tijd nog wat met je bak gedaan?
 
Update:

Het gaat niet goed met hem. Zijn vinnen zijn dunner geworden en beide ogen hebben nu het probleem van de foto's.
Op 1 van de uiteindes zit een beetje groen-gelig pluis en de kleur is ook wat doffer. Ik dacht aan schimmel of misschien zelfs vinrot... Hij gaat zo snel mogelijk apart... :'(:br:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je nog een foto?

Heb je de link van John gelezen?

Daar staat dit:
Zou er spraken zijn van beide ogen, dan is er meestal een bacterie infectie, een infectie met vochtophoping achter het oog, veroorzaakt door parasieten of zelfs wormen.

Hier is dan spraken van slechte waterkwaliteit, een te hoog nitriet, een oorzaak die kan zijn ontstaan door slechte filtering of een gebrek aan waterverversing

En dan moet je dit doen:
Het is dan ook raadzaam om gelijk het water voor 50% te verversen, veel water verversen kan goed helpen.
Eventueel kunt u hierbij ook gebruik maken van wat zout, het kan nooit kwaad.

Ga even langs de dierenwinkel, en test je waterwaardes. Is meestal gratis;)
 
Heb je nog een foto?

Heb je de link van John gelezen?

Daar staat dit:


En dan moet je dit doen:


Ga even langs de dierenwinkel, en test je waterwaardes. Is meestal gratis;)

Ik ga zo nog naar de winkel om sowieso nog een quarantaine bak te halen voor als het nodig is (zou ik die kunnen vullen met wat water uit het "oude" aquarium?) Ik test ook het water en ik ververs 50%.
 
Kort gezegd als beide ogen zijn aangetast moet je medicijnen halen omdat het anders niet goed komt. Bacteriele infectie en neem geen ESHA 2000. Dit is een verouderd medicijn er zijn betere soorten te koop. Colombo, Sera etc.

Als je hem in een aparte bak ga behandelen kan je net zo goed vers water gaan gebruiken. Wel dezelfde tempratuur. Oud water is niet zinvol omdat je dan ook weer viezigheid meeneem. Je water geregeld testen als de kuur erin zit en als je waardes oplopen moet je weer verversen en het medicijn bijdoseren. Stel hij komt in 20 liter. Je moet 10 liter verversen dan een dosis erin voor 10 liter. Extra beluchten tijdens de kuur.

succes met je Beta.
 
Kort gezegd als beide ogen zijn aangetast moet je medicijnen halen omdat het anders niet goed komt.

Als je hem in een aparte bak gaat behandelen...

Waar kan ik Colombo of Sera kopen? En kan ik dit gebruiken terwijl hij bij andere vissen zit?
 
De meeste winkels verkopen wel iets anti bacterieels en ook online is dat te koop maar goed daar heb je vandaag niets aan. Ik zou dus even bij de lfs langsgaan.
 
'Jbl furanol' of 'Sera baktopur direct' schijnen goed te helpen tegen bacteriële infecties. Het belangrijkste is 'schoon' water, zou dus sowieso de bak flink verversen en als je een quarantaine bak haalt zou ik ook grotendeels vers water gebruiken. En een luchtpompje erbij in hangen ter ondersteuning..
Hebben de andere vissen helemaal Niks?
Kan er sprake zijn van agressie?
 
Ik zou ook gaan voor de Sera baktopur direct als je LFS dat heeft. Zoals op de gebruiksaanwijzing, eerst het korte badje en dan verder in het aquarium. De meeste kans op genezing is bij tijdig behandelen!!! Anders even online bestellen. Vaak binnen 24 uur binnen. Beter 24 uur wachten en een goed middel dan een week lopen modderen met ESHA en dan moet je het alsnog bestellen omdat het niets oplost.
 

Terug
Bovenaan