Betta een wond of iets anders?


A

Aerialgirl

Guest
Ik merk net op dat mijn betta vermoedelijk een wondje heeft, net boven zijn oog.
Of kan het iets anders zijn?
Hij gedraagt zich verder normaal en actief. Kleuren en vinnen zijn prima.

Moet ik hier iets mee?

Ik ben in het weekend niet thuis om het in de gaten te houden dus als ik iets moet doen liever nu

IMG_20180413_160457.jpg


IMG_20180413_160233_1.jpg
 
Zover ik kan zien is er alleen een schub af. Nu ben ik niet zo goed in wondjes en ziektes maar lijkt me niks bijzonders, en komt vanzelf goed met de tijd.

Maargoed wellicht zien andere dat anders dus zou even meer reacties afwachten :)
 
Dat dacht ik inderdaad ook maar voor de zekerheid toch even vragen. Ook geen idee hoe hij dit heeft opgelopen..
 
Nouja goed dat kan altijd gebeuren, wellicht ergens van geschrokken en toen tegen/langs een stuk decoratie gebotst.
 
hoi idd je betta mist een schub op zich kan dit weinig kwaad ik neem aan dat je hem nu wel als je thuis bent goed in de gaten houd
ik begrijp dat als je een weekend weg bent dat dat niet lukt
heb je een vermoeden dat het erger wordt kun je me altijd een PM sturen wat nooit kwaad kan is je betta dan in een zoutwaterbadje zetten 3gram jodiumvrij zout op een liter water hierin mag je betta blijven zitten tot je volgende waterwissel je kunt hem ook appart zetten cattapablad is ook zeker een aanrader om dan te begruiken dit werkt antibacterieeel en is een natuurproduct dus kan ook nooit geen kwaad.
 
Lijkt inderdaad een missende schub (of een paar), heeft die van mij ook wel eens, dat leidt nooit tot problemen. Hopelijk bij jou ook niet, ik zou zoals hierboven staat er inderdaad een catappa blad in doen.
 
Bedankt voor de antwoorden! Gisteren thuis gekomen en gelukkig zag het wondje er heel rustig uit. Vandaag voor de zekerheid toch een cattapa blad in de bak gedaan. Ga er vanuit dat het nu vanzelf weer mooi geneest.
 

Terug
Bovenaan