Betta bak


L

LauraVis

Guest
Na ruim een jaar aquariumpauze kruipt het water toch weer waar het niet gaan kan en dit keer heb ik mijn oog laten vallen op betta's. ;)

Ik weet dat die vechten als ze bij elkaar kunnen, dus dat gaan we niet doen. Nu zie ik ze in de dierenwinkel altijd in zo'n stelling, of gewoon in jampotten. Nu heb ik geen stelling, maar wel mijn oude leegstaande aquarium en aan jampotten is ook niet te moeilijk te komen.

Nu komt mijn vraag. Als ik jampotten met elk één betta man in de bak zet, hoe hoog moet het water in de rest van de bak dan staan? Tot aan de hals van de potten? Wordt het dan wel ververst door het filter? Springen ze niet over?

Ten tweede met voeren, voer ik ieder potje apart? Hoeveel dan?

Moeten er nog plantjes bij, en zet ik die dan tussen de potjes of erin?
 
In de winkel is dat tijdelijk maar ik zou ze zelf niet houden in bakken met minder dan 20 of nog liever 30 liter water. Het welzijn van de vis is ook erg belangrijk toch?
 
In een dierenwinkel zitten ze ook maar heel tijdelijk in van die potten. Om ze daar voor lange tijd in te houden zou ik persoonlijk niet doen. Voor een langvinnige betta hou ik minstens 30 liter aan. Voor een kortvinnige liever een 60cm aangezien die toch nog best wat zwemmen.
Ik weet niet hoe groot je leegstaande aquarium is? Want anders kun je misschien 1 Betta man nemen met nog wat andere visjes.
 
en ze kunnen degelijk uit die potten springen laatst nog een vrouw gehad doe uit een qubi gesprongen was (dekplaatje staat 0,5 cm open aan de rand)
richt je aquarium leuk in zoek een leuke betta uit zet er een groepje corydoras (panda bv ) mits je bakgrootte het toelaat en een groepje kardinaal tetra's bij ook dit als de bak grootte het toelaat en je hebt uren kijk plezier met een evenwichtig bestand
 

Terug
Bovenaan