betonplex

S

Schaive78

Guest
Als je een deksel wilt maken boven een aquarium, kan je hiervoor dan het beste betonplex gebruiken.
En moet je deze dan nog behandelen met iets of alleen verven?
 
Ik ben zelf voor ren hard hout gegaan + vernis, betonplex is eigenlijk enkel water afstotend door de plastieken laag aan elke kant. De gezaagde kant blijft toch gevoelig. Deze moet je dus idd behandelen! Daarnaast is het minder eenvoudig om dit bvb te schilderen.
 
Je zou de deksel iets kleiner kunnen maken en de rand afwerken met een kunstof U-profieletje.
Deze dan met siliconenkit erom doen zodat de zaagranden waterdicht afgewerkt zijn.

Betonplex en de profieletjes zijn er in div maten.
 
Is het voor je nano Schaive? Je kan van Dennerle namelijk losse hoekstukjes halen en dan laat je er een plaatje plexiglas op maat opmaken. Ik heb die hoekstukjes destijds gekocht voor de zeewaterbak mar die bleef open dus ik heb de hoekjes van de oude nano ermee vervangen:D
 
ok. Ne het was meer voor mijn Rio 180. misschien m daar keer led in te maken en de aan en afvoerbuis beter in weg te werken.
 
Niet doen , dat trekt gelijk krom .
Correct Erwin, ik neem mijn woorden terug ;)

trespa.jpg
 
alupanel werkt perfect voor afdekplaten.

dun, lichtgewicht, sterk, gaat niet zomaar kapot, geen verdere behandelingen met lak ect nodig.
 
Normaal wordt er dan een glasplaat onder gekit, dan trekken ze niet meer krom.
 
Wordt wel een zwaar lichtkapje dan , glas en trespa .
Is het dan de bedoeling dat het glas de warmte opvangt ?
 
Terug
Bovenaan