betekent rode muggenlarven cichliden de dood???


D

Delfzijl

Guest
Bij mijn vader zijn aquarium (cichliden) zijn in redelijk korte tijd 2 vissen doodgegaan. Er lijkt 1 nu ook t zwaar te hebben. De symptomen zijn vinnen in mekaar, en snel ademenen en op den duur gaan ze heel apart liggen, bijv kop naar beneden en staart in de lucht, en natuurlijk verstoppen. Ik ben bang dat t komt door t voer wat mijn vader ze eerder heeft gegeven en dat is rode muggenlarven, toen ik hierachter ben gekomen dat cichliden dit niet mogen hebben ivm slecht verteren en dat t kan gaan schimmelen heb ik direct mijn vader ingelicht, misschien is t te laat geweest? kunnen die vissen hieraan doodgaan?? of is t toch iets heel anders??? Mijn vader heeft een Pseudotropheus Auratus vrouwtje, deze was dus geel, maar heeft nu de kleur gekregen van een mannetje, hoe kan dit?? heeft dit ook met de ziekte te maken?? wat ik erbij moet zeggen de Pseudotropheus Auratus mannetje is wel overleden..... Ik hoop dat iemand mij kan helpen, wil je meer info hebben vraag maar, ik hoop dat alles goed komt met mijn vader zijn bak en dat er geen vissen meer dood gaan, hij is bereid er alles aan te doen wie helpt??
 
hallo,

Misschien kunt u hier naar kijken, verschillenden ziekte en aandoeningen staan hier beschreven.

http://www.licg.nl/12x/praktisch/vissen ... issen.html

Als het voedsel in de maag/darm is gaan schimmelen kan er vrij weinig aan gedaan worden.
u zou wat ruwer voedsel kunnen geven met veel vezels dat de darm misschien nog schoon "geschuurd" kan worden als de vis nog eet natuurlijk. Rode muggenlarven worden inderdaad SLECHT verteert. eens in de zoveeltijd is niet heel erg. maar een geheel menu van rode muggen larven kan de dood tot gevolgen hebben.

Als de auratus zich niet goed voelt in welk opzicht dan ook zal de kleur donker worden. bijna even donker als bij het mannetje. Dit zou het geval kunnen zijn.
Maar meestal als ze erg ziek zijn zal de gehele kleur vaag worden.

Meer weet ik op het moment even niet. ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Mvg Emma
 
Wat zijn de waterwaarden? Het lijkt ook een beetje op vergiftegingsverschijnselen oid..

Maar deze Cichliden kun je gewoon verse of ingevroren muggelarven geven hoor, maar niet t� veel.

Die verkleurde Auratus was waarschijnlijk dus al een man, mannen verkleuren van geel(zoals vrouw) naar blauw.. ;)
 
Het zijn Malawi vissen.
daar komt rode mug helemaal niet voor.
Dus,ook niet voeren.!!!
Witte mug,en zwarte mug kan nog.

En groenvoer,dat zijn het ook.
Bij mij eten ze de komkommer weg,die voor de ancistrus bedoelt is.
 
Delfzijl zei:
Bij mijn vader zijn aquarium (cichliden) zijn in redelijk korte tijd 2 vissen doodgegaan. Er lijkt 1 nu ook t zwaar te hebben. De symptomen zijn vinnen in mekaar, en snel ademenen en op den duur gaan ze heel apart liggen, bijv kop naar beneden en staart in de lucht, en natuurlijk verstoppen. Ik ben bang dat t komt door t voer wat mijn vader ze eerder heeft gegeven en dat is rode muggenlarven, toen ik hierachter ben gekomen dat cichliden dit niet mogen hebben ivm slecht verteren en dat t kan gaan schimmelen heb ik direct mijn vader ingelicht, misschien is t te laat geweest? kunnen die vissen hieraan doodgaan?? of is t toch iets heel anders??? Mijn vader heeft een Pseudotropheus Auratus vrouwtje, deze was dus geel, maar heeft nu de kleur gekregen van een mannetje, hoe kan dit?? heeft dit ook met de ziekte te maken?? wat ik erbij moet zeggen de Pseudotropheus Auratus mannetje is wel overleden..... Ik hoop dat iemand mij kan helpen, wil je meer info hebben vraag maar, ik hoop dat alles goed komt met mijn vader zijn bak en dat er geen vissen meer dood gaan, hij is bereid er alles aan te doen wie helpt??

Dat is dus waarschijnlijk Malawi bloat geweest... Mbuna zoals Pseudotopheus mogen dat soort voer helemaal niet hebben, is hun darmstelsel niet op ingericht. Wel: zoveel mogelijk groenvoer aangevuld met wat hard spul (kreeftachtigen zoals mysis en krill).
 
goh wat apart van die auratus, dat ze verkleuren........ 1 ding is zeker ze krijgen geen rode muggenlarven meer!
 

Terug
Bovenaan