Betaalbare stekkerdoos met afzonderlijke aan/uit schakelaars


caddyladdy zei:
biljoenblik zei:
caddyladdy zei:
biljoenblik zei:
Snoerschakelaars zijn in 95% van de gevallen maar 1 polige schakelaars. Dus er blijft spanning op staan na uitschakelen.

dat ligt er natuurlijk aan welke draad je schakelt

Dan mag jij ook goed onthouden, hoe jij je stekkers in het stopcontact stopt.

oeps je hebt gelijk

Oeps, maakt toch geen zier uit.
 
Bertus zei:
caddyladdy zei:
biljoenblik zei:
caddyladdy zei:
biljoenblik zei:
Snoerschakelaars zijn in 95% van de gevallen maar 1 polige schakelaars. Dus er blijft spanning op staan na uitschakelen.

dat ligt er natuurlijk aan welke draad je schakelt

Dan mag jij ook goed onthouden, hoe jij je stekkers in het stopcontact stopt.

oeps je hebt gelijk

Oeps, maakt toch geen zier uit.

Oeps.

Dan mag jij je vinger in het stopcontact steken. Eentje is veilig, de andere niet.
50% kans dat je de goede pakt.
 
Ja? Blijft nog altijd wisselstroom, tussen blauw en bruin.

Dus hoe ik de stekker er in steekt ,maakt niets uit.
SOMS , met 1 of ander apparaat wil het wel zo zijn.
 
Bertus zei:
Ja? Blijft nog altijd wisselstroom, tussen blauw en bruin.

Dus hoe ik de stekker er in steekt ,maakt niets uit.
SOMS , met 1 of ander apparaat wil het wel zo zijn.

Voor het apparaat niet nee. Maar voor jou wel.
Het ging er om wat veilig is voor jezelf.
Als je een 2 polige schakelaar hebt zijn beide fasen onderbroken dus geen risico op electrocutie.
Bij een 1 polige schakelaar heb je dus maar 1 fase onderbroken, dus 50% kans op electrocutie.
Blauw is nuldraad, kun je gewoon vast pakken (mits de electricien zich aan de voorschriften heeft gehouden). De bruine is de fasedraad, hier staat altijd spanning op. Wisselspanning, maar altijd precies andersom dan de nuldraad. De nuldraad heeft geen spanningsverschil tov de aarde, de fasedraad wel.
Jij staat met beide voeten op de grond, dus kringetje compleet.

Maar goed nu gaan we teveel off topic.
 
Bertus zei:
caddyladdy zei:
biljoenblik zei:
caddyladdy zei:
biljoenblik zei:
Snoerschakelaars zijn in 95% van de gevallen maar 1 polige schakelaars. Dus er blijft spanning op staan na uitschakelen.

dat ligt er natuurlijk aan welke draad je schakelt

Dan mag jij ook goed onthouden, hoe jij je stekkers in het stopcontact stopt.

oeps je hebt gelijk

Oeps, maakt toch geen zier uit.

Dan had je die reactie niet moeten plaatsen, want voor de veiligheid (en daar ging het over) maakt het wel uit.
 
Maak geen zier uit, tenzij je van plan bent de stekkerdoos open te maken.

Wie doet dat?


Oja, ik, ik maak alles open.
Heb er speciaal gereedschap voor.
 
Bertus zei:
Maak geen zier uit, tenzij je van plan bent de stekkerdoos open te maken.

Wie doet dat?


Oja, ik, ik maak alles open.
Heb er speciaal gereedschap voor.

Het ging over een 1 polige snoerschakelaar. Niet over een stekkerdoos openmaken.
Maar laat ook maar....... :stars:
 
Bertus zei:
Maak geen zier uit, tenzij je van plan bent de stekkerdoos open te maken.

Wie doet dat?


Oja, ik, ik maak alles open.
Heb er speciaal gereedschap voor.

Ik maak ook alles open want dan ben ik er zeker van dat ik het gelijk weg kan gooien ;).
 
jessicapilon zei:
Bertus zei:
Maak geen zier uit, tenzij je van plan bent de stekkerdoos open te maken.

Wie doet dat?


Oja, ik, ik maak alles open.
Heb er speciaal gereedschap voor.

Ik maak ook alles open want dan ben ik er zeker van dat ik het gelijk weg kan gooien ;).


Zo is het, doe ik ook. hahahaha
 
Hoi Tom,
Ik ben ge�nteresseerd in de Gembird.
Maar ik heb een laptop die dus niet continue aangesloten zal zijn.
Als ik voor een paar minuten de hoofdverlichting aan en uit wil hebben dan kan dat nooit zonder mijn laptop? (dus buiten een programma om).
 
Leealleen zei:
Hoi Tom,
Ik ben ge�nteresseerd in de Gembird.
Maar ik heb een laptop die dus niet continue aangesloten zal zijn.
Als ik voor een paar minuten de hoofdverlichting aan en uit wil hebben dan kan dat nooit zonder mijn laptop? (dus buiten een programma om).

Nee, dat gaat niet.. Als je buiten het programma iets aan wil schakelen, heb je de laptop nodig..
 
Met de kerst heb ik de Gembird gekregen en inmiddels ge�nstalleerd.
Fluitje van een cent.
Tot zo ver ben ik enthousiast.
 
Je hoeft lappie ook NIET de hel tijd eraan te laten, alleen tijdens het programmeren. En voor wie er geen kabeltje aan wil hangen, dan kan het voor € 40 meer ook met WIFI.
Ik ben er echt heel tevreden over en er rappelt en ratelt nu ook niks meer in de kast, de tijd verloopt, anders dan hier wordt gesuggereerd, helemaal niet!
Ja wellicht 1 minuut per jaar of zo....!
 
Jammer BigSmoke maar als iemand aangeeft dat het ding bij hem zon 20 minuten verloop in tijd heeft per week.
dan hoef je niet te doen of deze gebruiker onzin verteld
de tijd loopt bij de mijne wel degelijk uit de pas heb dit trouwens al eerder gemeld zie https://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1872871&page=2
ben dus niet de enige die hier last van heeft
daarnaast geeft je aan dat het apparaat zelfstandig van zomer/naar wintertijd gaat dan hebben we met elkaar compleet ander apparaat voor ogen (de eg=pm2 van gembird)
of je hebt er een computer op aangesloten staan
immers het apparaat heeft geen zelfstandige verbinding met de buitenwereld laat staan een externe klok (dcf) waar hij een tijd signaal van zou kunnen krijgen
gezien ik gebruik maak van twee sunrisers die wel op tijd lopen kom ik met het gebruik behoorlijk in de problemen
das jammer want voor de rest is het een handig gebruiksmiddel



groet
jaap
 
Tja, Jaap, net als jij en anderen vertel ik alleen MIJN gebruikerservaringen. Dat die afwijken van e jouwe of van anderen wil nog niet zeggen dat er iemand is die onwaarheden verkoopt of onzin verteld. Die opmerking laat ik dan ook geheel en al voor jouw rekening.
Ik heb voor de zekerheid nog eens mijn aquadagboek van afgelopen jaar erop nageslagen en ik moet je op het punt van de zomer/wintertijd gelijk geven. Ik heb op de "omslag"data idd de Gembird even aan mijn lappie gehangen en het programma op de PC geopend, en dat alleen was voldoende om de tijd te resetten.
Maar nogmaals, de Gembird loopt niet achter of voor....!
 
ik lees wat anders BigSmoke maar misschien mij fout laat ik in het midden
wat ik inmiddels wel weet dat dat ding van mij niet spoort heb er een leesbare handleiding voor gevonden waar dit in stond Timer accuracy: not more than 2 seconds error per day
das wat anders als die 20 minuten per maand van bij mij ja inderdaad per week was een typo
heb inmiddels contact met conrad.nl gaat retour dus
waarschijnlijk een maandag morgen product die stekker doos van mij

groet
jaap
 
zit twee jaar garantie op dus ben benieuwd wat Conrad hier voor antwoord op heeft inmiddels ook de importeur gevonden dus als c geen oplossing bied dan die een contracteren
we wachten af

groet
jaap
 
Het nadeel van dit soort apparaten, maar ook met "gewone" stekkerdozen, blijft het probleem dat je vaak met adapters moet werken. Hierdoor worden overige toegangen afgesloten. Daar zou nog eens iemand goed over moeten nadenken....
 
update zie plaatje
Schermafdruk op 2017-02-28 10-33-43.png

word dus keurig vervangen voor en nieuw exemplaar
ben benieuwd

groet
jaap
 
zo de vervanger draait nu een week en geen verloop van de tijd gemerkt
de eerste was dus toch een maandagmorgen product :6:D

dus niets mis met deze stekkerdoos (mits je geen maandag afijn je weet wat ik zegen wil :juggle::D:D

groet
jaap
 
In deze situaties had je wellicht ook nog kunnen kiezen voor een draadloos KlikaanKlikuit systeem. Daar zitten van die 433 Mhz zendertjes in die je kan bedienen met een afstandsbediening. Je zou ze met wat handigheid zelfs wel in een stekkerdoos kunnen bouwen. Op YouTube zijn er vast wel voorbeelden te vinden.

https://www.klikaanklikuit.nl/
 
Enige nadeel is dat ze onderling storen als ze te dicht op elkaar zitten.
Dat kan, maar is wel op te lossen. Overigens hoeft het niet zo te zijn dat ze elkaar storen, er zijn nl. meerdere zaken die op 433 Mhz kunnen werken zoals koptelefoons en autosleutels bijvoorbeeld. Hoewel de laatste ook vaak op 868 Mhz zit, geloof ik.
Zelf heb ik er een aantal naast elkaar zitten voor het schakelen van lampen in de huiskamer (3 stuks met ingebouwde dimmers) die elkaar niet storen.
 
Ben nog eens aan het snuffelen geweest, en voila, het blijkt dat er idd een tijdafwijking kan optreden, MAAR, je kunt deze corrigeren door aan te geven met hoeveel seconden per dag of minuten per week de correctie moet worden uitgevoerd!
Wat ik echter NIET kan ontdekken (en Gembird zelf schijnbaar ook niet) is hoe de zomertijd ingesteld dient te worden!
 
inderdaad ben ik zelf ook achter maar de afwijking is hier zo weinig dat ik daar wel mee kan leven
met de zomertijd tja das een ander verhaal
met omzetten via de pc dacht ik gauw klaar te wezen helaas werd met de tijd syns met de pc werden ook de tijden van in en uitschakelen een uur vooruit gezet
heel vreemd allemaal
ik zeg afschaffen die zomer tijd:D

groet
jaap
 
Inmiddels bericht van Gembird. Ga naar de programmeerstand en delete ALLE HARDWARE instellingen per stopcontact. Als dat klaar is, begin je opnieuw per stopcontact de HARDWARE te programmeren en dan werkt alles weer perfect. Let op! De knop SYNC werkt niet tijdens programmeren. De software haalt zelf de tijd en datum op.
 
is ook een mogelijkheid bedankt voor de info
zelf heb ik de zomertijd procedure iets anders uit gevoerd eerst de klok laten sync via de laptop
daarna per stopcontact de schakeltijden aangepast
dit alles natuurlijk in de hardware tab

groet
jaap
 

Terug
Bovenaan