Beta vrouw na paren dood :-(


S

sprietje

Guest
Snap er niks van gisterenavond zijn mijn beta man en vrouw vollop aan het paren en schuimnest vullen. Vanmorgen ligt ze dood op de bodem :stom:
 
80 bij 40 bij 40
 
Heb je haar er in laten zitten?? Het kan ook zijn dat het allemaal teveel was, soms gebeurd er gewoon zoiets als dit, je kan er weinig tot niets aan doen. Ik heb het andersom gehad en de vrouw de broedzorg laten doen.
Hopelijk heb je eitjes?
 
Heb je een foto van je aquarium? Of was dit in een vrij kale kweekbak?

~ Ivo
 
Het kan inderdaad zo zijn dat het haar iets te veel is geweest.....
Was zeergeleerd beschadigd door het mannetje?
 
Ik denk ook dat het haar gewoon teveel is geworden vrees ik ........ !!!

oww en Visstick geloof mij ik heb hier voldoende over gelezen alleen dit koppeltje waren gisterenavond laat aan het paren er is voldoende plek voor haar in de bak om eventueel weg te kruipen, onze mannetje is zeker niet agresief naar de vrouwen hij houd ze alleen daarna op een afstand. Ik heb ze al een hele tijd en zit ze met regelmaat te opserveren.

Ze was niet door de kempman dood gemaakt want toen ik haar eruit haalde vanmorgen was ze gewoon helemaal gaaf ..... zelfs geen vinnen beschadigd.

Dit is geen kweekbak en juist dicht begroeid met drijfplanten enzo.
 
sprietje zei:
Ze was niet door de kempman dood gemaakt want toen ik haar eruit haalde vanmorgen was ze gewoon helemaal gaaf ..... zelfs geen vinnen beschadigd.
Continu achternagezeten en daardoor aan stress overleden (wat bij Betta's best kan zijn) noem ik ook de dood in gejaagd door de man.

sprietje zei:
Dit is geen kweekbak en juist dicht begroeid met drijfplanten enzo.
Kom maar op met die foto's dan! Dat bakje wil ik wel zien ;)

~ Ivo
 
AyxkN8G9nQoxCilUMsaWE-11WP4e8ql2.jpeg




Geloof mij ik hou dit echt wel in de gaten en onze knappe man was/is zeker niet agressief, hij zette hooguit zijn kiewen op en dit was dan voor de dame al genoeg. Jagen deed hij niet op haar
 
Zoals ik al zei: dit komt ook voor en het kan dan aan verschillende dingen liggen. Soms moeilijk te voorspellen welke.
 
Tja, wie weet heeft het eitjes afzetten haar wel teveel energie gekocht, misschien had ze al iets onder de leden... Je weet het helaas niet altijd zeker.

Bakje ziet er in elk geval heel goed uit voor een betta met dames! Lekker 'rimboe'-achtig :)

- Mascha
 
Heb je er ook nog andere vissen bij? Rechts?
 
er zitten een paar neontetra's bij .......... al heel lang


Thanks mascha ivo
 
Ja, wil je nu echt kweken? Dan zet je er toch geen andere vissen bij,die de jongen opeten?
 

Terug
Bovenaan