Beta man en schuim nest


S

sprietje

Guest
Ik heb een beta man die telkens heel enthousiast een schuimnest een het maken is ...... Toch gaat het iedere keer weer kapot. kan ik iets in mijn bak doen om hem te helpen???/ Er zijn voldoende drijfplanten aanwezig.
 
hoe kapot ,drijft het uit elkaar? zorgen dat het niet uit elkaar drijft.
En misschien een beginneling.
 
Wil je kweken? Anders maakt het niet uit dat hij kapot gaat. En met de kweek een deksel erop laten zitten totdat ze uitgekomen zijn en vrij zwemmen. Doordat er lucht bij komt gaat het nest ook kapot.

En helaas bouwen ze het nest niet altijd op de meeste slimme plekken :p
 
Stroming verminderen kan werken, maar sowieso geen tot weinig stroming voor een betta
 
En een catappablad maakt geeft een extract af en daardoor wordt het schuimbekt ook sterker ;)
 
Ik zou graag een keer een kweek hebben van deze Beta man dus alle advies is van harte welkom. Op welke manier maak je de juiste kweekbak . Hij heeft 1 vrouw waar hij regelmatig mee paart en heeft al verschillende schuimnest gehad. Of geef mij een link van een site waar ik al deze info terug kan vinden???
 
Ik heb al het 1 en ander erover gelezen en ben eigenlijk al snel tot de conclusie gekomen dat ik dit kwa tijd en ruimte niet ga redden
 
goedzo, wilde net beginnen met typen over hoe veel tijd en ruimte het wel niet kost :p
dat scheelt weer vijf minuten :D
 
In een groot aquarium is het soms ook moeilijk iets groot te krijgen.
 

Terug
Bovenaan