Beste voer voor de groei ?


B

Bert1

Guest
Hoi mensen,
ik heb even een vraagje..

Ik heb 3 sluierstaarten overgenomen, ze komen uit een 60 liter bak waar ze een jaar in hebben gezeten en zitten nu sinds 3 / 4 maanden in een 180 liter bak.
Goede filter, goede waterwaarden etc etc.

Nu de vraag, wat is het beste om ze te geven qua eten?
Ik heb namelijk hier op het forum wel eens foto's gezien van hoe snel jullie vissen groeien, maar deze groeien helemaal niet.
Zou graag mooie grote sluierstaarten willen hebben namelijk!

Wat ik ze nu voer is: elke dag zinkende korrels (tetra), af en toe bladvoer wat ik laat zinken (mede voor mijn slak) en 2 keer per week rode muggenlarven uit de diepvries.
Daarnaast in de zomer krijgen ze ook wel eens watervlooien.

Is er nog iets wat helpt om de groei te bevorderen? Alvast bedankt :)
 
Hoe vaak voer je ze per dag? Goudvissen van die leeftijd mogen best 3x per dag gevoerd worden. Liefst met hoogwaardig voer als Hikari voor koi of goudvissen + diepvriesvoer/gedroogd voer.

Water verversen is ook erg belangrijk voor een goede groei. Hoeveel en hoe vaak ververs je nu?
 
Voer ze meestal 1 keer, soms 2 keer per dag korrels, en 2 keer per week rode muggenlarven.
Water verversen doe ik elke week ongeveer 50%, en de filter een keer in de maand.

Dus Hikari voer voor kois? Zal vanmiddag toch even langs de winkel dus dan neem ik dat gelijk mee!
 

Terug
Bovenaan