Beste ondergrond


M

MBENZ

Guest
Ik ben enkele jaren niet meer op forum actief geweest en kan men account niet meer terugvinden helaas.
Heb sinds een tiental jaar een aquarium, eerst een trigon hoekaquarium en nu een 6tal jaar een Rio240.

We gaan binnenkort onze inpandige garage ombouwen tot bureau / zitruimte. Aan 1 van deze muren had ik in de voorziene ingebouwde kasten een zelfbouw aquarium (multiplex met 1 raam) willen maken. Hierover ben ik al volop aan het inlezen.

Bedoeling is dus een aquarium in multiplex en op dezelfde manier afgewerkt als de kasten die ik er rond zal bouwen. Onder het aquarium een ruim, maar niet al te hoog bioloog ingemaakt in de 'kast'. De exacte grootte moeten we nog bepalen, maar zal +-2meter lang zijn. Samen met de bioloog dus wel wat liters water.

In de garage zit momenteel een 'putteke' voor waterafvoer. Deze afvoer zou ik verplaatsen naar een gootsteen, ook achter een kastdeur geplaatst, naast het aquarium en ineens warm en koud water daar voorzien en elektriciteit. Als je toch bezig bent ineens handig voor onderhoud ed. Links van het aquarium komt dit dan samen met de aan- en afvoer via zijkant van de bak.

De bestaande betonvloer in de garage ligt een 10 a 15 cm lager dan de rest van de woning en zou ik op toch op dezelfde hoogte moeten brengen, kan ik ineens buizen en kabels daarin wegwerken. Normaal doe je dit met chape en daarop een vloer. Hier komt dus mijn vraag waar ik mee zit en nergens een goed antwoord op kan vinden.
Wat zou de ideale ondergrond voor het aquarium gedeelte van de kamer zijn?

Ik denk aan, een betonplaat gieten waar het aqua komt te staan of gewoon chape zoals de rest of toch een alternatief waar ik niet aan denk wat beter is?

Meestal moet je maar werken met de bestaande ondergrond die er al ligt, maar als ik toch moet opbouwen, kan ik het beter ineens aanpassen aan het doel.

alvast mijn dank voor jullie gedachten hierover.
 

Terug
Bovenaan