beste medicijnen om in huis te halen


F

Faye

Guest
Hoewel ik nu nog geen vissen(of garnalen of slakken) heb, komen die zodra mijn aquarium is ingedraaid. Ik wil nu nog een wat aquariumspullen bestellen, en het leek me handig om gelijk wat medicijnen e.d. erbij te bestellen. Want mocht ik ze nodig hebben dan wil ik het liever niet in de winkel moeten halen (straks is hij dicht)en het is ook goedkoper.

Maar vraag dus. Wat is handig om in huis te halen? Esha exit of Esha 2000 bijvoorbeeld? zijn er nog andere medicijnen of producten die handig zijn om alvast in huis te hebben? of andere merken?
 
Ik vind op voorhand medicijnen op voorraad nemen niet raadzaam.
Medicijntoeppassing is wellicht ooit nodig maar altijd pas nadat je weet wat je vis voor ziekte heeft.

Na een goede diagnose kun je het behandelplan bepalen en het eventueel benodigde medicijn 'vers' aanschaffen en met behandelen beginnen.

Esha is volgens mij nauwelijks nog bruikbaar ivm de resistentie van bacterien hiervoor.

Groet,

Pauolo
 
er is maar 1 medicijn wat je nodig hebt, antibiotica.
Dit omdat bacteri�le aandoeningen binnen 8 uur dodelijk kunnen zijn en je zult zien dat het altijd gebeurt als een winkel dicht is.
Alle andere aandoeningen heb je tijd om medicijnen te kopen in je lfs
 
Waar zou ik antibiotica kunnen vinden en welke soort is geschikt?
En bedankt voor de antwoorden :)
 
bactopur direct van sera
 
Is Binox, nog in de handel Marc??

Of ais dat achterhaald inmiddels.
 
Binox is officieel niet toegelaten op de nederlandse markt voor de vrije verkoop.

Maar met bactopur direct met een dosis zout van 2 gram per liter ben je net zo goed bezig als binox :)
 
En is Bactyfec van Colombo nog UpToDate dat je weet?
 
Goed, nu stel we hebben allemaal dat spul in huis. Dan nog is het van ontzettend belang om er meteen bij te zijn, juist omdat het blijkbaar binnen 8 uur afgelopen kan zijn.

Waar moet je dan zoal op letten?

Inderdaad lullig als je weet dat je Baktopur dorect moet hebben en de winkel is dicht, maar het is net zo lullig als je het spul wel hebt staan en je mist even wat je had moeten opvallen, vandaar de vraag.
Zeker krusibesmetting bij het inzetten van nieuwe vis is een gevaar qua bacteri�n, toch? Waarin onderscheid je dat van mogelijke kortdurige stress die de vissen die je al had ervaren?

~ ivo
 
Goeie vraag Ivo! Ben ook benieuwd naar het antwoord.
Ik zal binnekort bactopur aanschaffen. Ik heb ook een quarantaine bak. Ik wil goed voorbereid zijn op noodgevallen.
 
Ik heb:
Esha
Exit
Baktopur
Costapur
Omnipur
Fishtamine

in huis. Alhoewel fishtamine geen medicijn is, zet ik het er toch bij omdat het een goed product is om over het voer te doen als ondersteuning tijdens en na een ziekte.

Bij mij krijgen ze dit elke 14 dagen gemengd onder het ontdooide voer als extra vitamientjes.
 

Terug
Bovenaan