beste co2 apparatuur voor 60 liter


stef.u

Well-known member
Lid geworden
28 juli 2020
Berichten
253
Leeftijd
26
goeieavond iedereen.

Wat is volgens jullie de beste co2 apparatuur voor een 60 liter aquarium voor een beginneling. die namelijk niet al teveel kost maar wel voldoende co2 geeft zodat je planten goed groeien.

alvast bedankt
 
Het beste dat niet veel kost... je zal toch ergens op moeten inleveren. Google maar eens op duivelsdriehoek als je niet weet wat ik daarmee bedoel.

Om nog even wat context uit je andere topic mee te geven aan de lezers hier - TS heeft 10 watt boven z'n bak, een zonnige kamer en wil graag een tapijtplantje goed laten groeien.
 
Tjah..
Vaak is het knudde voor centen..
Knap spul kost nou eenmaal geld.

Maar het goedkoopste is bioco2 met een omgekeerd bakje, het mooiste is een oversized reactor op je externe filter
 
Het mag namelijk wel max 200 euro kosten. Heb al verschillende gezien onder die prijsklasse. Ma wil graag toch de mening horen van jullie.

Een eigen 1 maken heb ik namelijk niet echt veel zin om te doen
 
In dat geval zijn de co2-flessen zover ik weet het goedkoopst bij azaqua.nl en bij aquaplantsonline.nl kun je de rest van de benodigdheden vinden, aqua-noa werkt prima. Overigens, ik blijf erbij dat je voor een goed tapijtje ook zal moeten investeren in een knappe lamp. 1 van de 2 heeft weinig nut imho.
 
Als je kan zou je de CO2 flessen bij een drankhandel of gas handelaar kunnen scoren die werken vaak met een statiegeld systeem.
Vullingen zijn vaak goedkoper dan bij de LFS en je hebt geen gedoe met keuringen etc.

De rest hangt af van wat je wilt, maar voor €200 voor een 60L bakje ga je het wel redden.
 
Als je kan zou je de CO2 flessen bij een drankhandel of gas handelaar kunnen scoren die werken vaak met een statiegeld systeem.
Dat kan ook duur uit pakken. Hier, bij de koolzuur centrale is het statiegeld maar liefst 120 euro voor een 2kg fles. Ik kocht de fles online bij een van vele bekende webshops en had hem voor 79 euro gevuld thuis. Deze kan ik wel weer laten vullen bij de koolzuur centrale.
Ik zie online (binnen de aquariumwereld) op meer plaatsen gevulde flessen voor die prijs.

Loont zich even rond te shoppenen.

Mijn fles was nieuw en heeft nog bijna 10 jaar te gaan tot de volgende keuring.
 
Dat kan ook duur uit pakken. Hier, bij de koolzuur centrale is het statiegeld maar liefst 120 euro voor een 2kg fles. Ik kocht de fles online bij een van vele bekende webshops en had hem voor 79 euro gevuld thuis. Deze kan ik wel weer laten vullen bij de koolzuur centrale.
Ik zie online (binnen de aquariumwereld) op meer plaatsen gevulde flessen voor die prijs.

Loont zich even rond te shoppenen.

Mijn fles was nieuw en heeft nog bijna 10 jaar te gaan tot de volgende keuring.
Verschil is wel dat je dat statiegeld weer terug krijgt als je je fles inlevert zodra je stopt met CO2
Ook koopt niet iedereen een nieuwe fles maar is er ook zat 2e hands te koop.

Maar het is een keuze he, je geld kan je maar 1x uitgeven
 
Verschil is wel dat je dat statiegeld weer terug krijgt als je je fles inlevert zodra je stopt met CO2
Ook koopt niet iedereen een nieuwe fles maar is er ook zat 2e hands te koop.

Maar het is een keuze he, je geld kan je maar 1x uitgeven
Ik heb begrepen dat als ik voor deze gewoon een ruilfles krijg en daarmee ook statiegeld mocht ik geen nieuwe gevulde fles meer willen, maar ik kan het mis hebben.
 

Terug
Bovenaan