Bestanden op punt stellen


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

Alles valt hier mooi op zijn plaats en het is tijd om mijn visbestanden wat op punt te zetten. Daarom had ik graag even jullie input gehoord.

Mijn dennerle nanocube 60 wordt nu bewoont door een aantal japonica's, een waaierhand en carbon rili garnaaltjes. Daarbij zit nog een overgebleven kuhlii en 3 danio's. Hie dacht ik om eventueel een aantal otocinclussen bij te voegen ofwel de kuhli wath gezelschap te geven. En het schooltje dan wat uit te breiden.

Mijn 120 cm tanganyika wordt wat aangepast. De multi's verhuizen naar een 80 cm aquarium. Hier wil ik ze alleen in laten zitte, maar misschien kan hier nog een klein schooltje Lacustricola pumilus bij?

In het grote aquarium komt dus ruimte vrij, daar zitten nu een aantal marlieri's en een solo pterocephalus in. Hier zou ik dan een groepje synodonti's en een schooltje paracyprichromis willen bijzetten.
Dan eventueel nog aangevuld met een aal
of een solo calvus, maar ik weet niet of er dan geen overbevolking is.

Ik hoor graag jullie advies :)

Groeten
 
Mijn dennerle nanocube 60 wordt nu bewoont door een aantal japonica's, een waaierhand en carbon rili garnaaltjes. Daarbij zit nog een overgebleven kuhlii en 3 danio's. Hie dacht ik om eventueel een aantal otocinclussen bij te voegen ofwel de kuhli wath gezelschap te geven. En het schooltje dan wat uit te breiden.
Persoonlijk vind ik een nanocube 60 niet geschikt voor de P. kuhlii, dus beter voor otocincli gaan.
Wat voor danio's heb je in je bak zitten?

Over Tanganyika kan ik je niet adviseren.
 
Ja misschien inderdaad wat te klein voor de kuhlii, deze zat er nog in toen ik het aquarium overnam.

Ik weet de exacte naam niet van de danio, volgens mij zijn het gewoon chinese danio's maar dan de gouden vorm.
Deze zijn het:

db_14_9.jpg
 
Ook voor de Danio’s is je bak (lengte) aan de kleine kant, gelukkig heb je wel diepte.

Zou daarom de Danio’s uitbreiden tot 7 stuks en dan een vijftal oto’s. Samen met je Kuhlii zou ik het hier eerst even bij laten :D
 

Terug
Bovenaan