Bestand dennerle scapers tank 55L


S

steven93

Guest
Hallo,

Ik heb nu twee maanden een dennerle scaper's tank 55l (45x36x34)
Dus an de kleine kant voor visjes denk ik?

Ik heb wel zitten kijken naar corydoras Hastatus en Pygmeus maar ik twijfel of het daar voor al niet te klein is.

Op dit moment zit er een nerite slak in en een halfmoon betta.
De betta ligt helaas 75% van de dag achterin op wat bladeren waardoor de bak leeg lijkt.
Ik heb er garnalen bij proberen te zetten, maar dat was niet zo'n succes.

Zijn er mensen met suggesties?
 
Heb je drijfplanten in je bak? want dan zal je betta zich meer laten zien
Ik denk dat zo'n 50% van het water oppervlak bedekt is met drijfplanten
Het begon heel moeizaam maar ondertussen moet ik het aventoe all weg gooien

Hij kiest er echte meestal voor om op de lange planten in de achtergrond te gaan hangen
 
Ja ik heb hier 5 pygmeausjes zwemmen in een bak van 50x50x35 en ze doen gewoon hun ding (zwemmen erin wegens ik plaagdiertjes had in die bak) dus het kan wel, zou dan wel minimaal 6 stuks doen
 
Hij kiest er echte meestal voor om op de lange planten in de achtergrond te gaan hangen

Die halfmoon Betta's zijn zwaar gehandicapt, door hun enorme vinnen. Zwemmen gaat daarom moeizaam en vertonen ze het door jou geschetste gedrag.

Ik zou andere vissen in dat kleine bakje zetten. Een aantal Japonica garnalen, die groter zijn dan vuurgarnalen e.d zijn een betere keuze.
 
Die halfmoon Betta's zijn zwaar gehandicapt, door hun enorme vinnen. Zwemmen gaat daarom moeizaam en vertonen ze het door jou geschetste gedrag.

Ik zou andere vissen in dat kleine bakje zetten. Een aantal Japonica garnalen, die groter zijn dan vuurgarnalen e.d zijn een betere keuze.

Ik moet zeggen dat ik de vinnen bij deze betta niet eens zo absurd lang vind in vergelijking met wat ik soms zie.

Andere vissen er in zetten is niet echt een optie omdat ik verwacht dat de betta nog wel even mee zou gaan
De hoofdreden van het kopen van het bakje was namelijk ook on er een betta in te zetten.
 
Ik heb een typfoutje gemaakt.

Nogmaals mijn bericht: Die halfmoon Betta's zijn zwaar gehandicapt, door hun enorme vinnen. Zwemmen gaat daarom moeizaam en vertonen ze het door jou geschetste gedrag.

Ik zou geen andere vissen meer in dat kleine bakje zetten. Een aantal Japonica garnalen, die groter zijn dan vuurgarnalen e.d zijn een betere keuze.
 
Ik moet zeggen dat ik de vinnen bij deze betta niet eens zo absurd lang vind in vergelijking met wat ik soms zie.
Een kortvinnige plakat Betta is vrij levendig. Maar die langvinnige rassen zwemmen niet veel omdat het ze gewoon teveel kracht kost.

Als ik een langvinnige Betta zou kopen, zou ik er een kopen met een brede en stevige bouw, Zodat de vinnen beter gedragen kunnen worden.
 

Terug
Bovenaan