Bestaande vijver in beton


KellyKoi

New member
Lid geworden
24 juni 2022
Berichten
3
Leeftijd
40
Hey iedereen,

Ik heb een huis met tuin gekocht waarin onderstaande structuur zichtbaar is. Ik zou graag een idee hebben wat de bedoeling juist was van de verschillende onderdelen, om deze eventueel nieuw leven in te blazen.
Boven 1 lagen planken, die heb ik verwijderd owv versleten. Dit is een diepe put met een buis die erin uitkomt. Bij 2, het middenstuk komt deze buis dan terug uit. Ik snap enkel de bedoeling niet goed. 3 is een dopje om los te draaien waar evt een fontein aangesloten werd? En is 4 een overloop? Hopelijk zijn er experten die perfect begrijpen wat de opbouw zou moeten zijn.. Graag jullie mening hierover..
Groetjes, KellyKoi
Screenshot_20220624_220734_com.whatsapp.jpg
 
Heb je wat dieptes? Ik denk dat ik wel ongeveer een idee heb, maar om daar wat zekerder van te zijn, heb ik dus wat maten nodig.
 
1. 63cm diep
2.diepste punt 40cm, 2de niveau 20cm erbij
4. 20cm

Hoop dat je daar genoeg info mee hebt, ben benieuwd !
 
Zijn die dieptes gerekend vanaf het maaiveld?
En het ziet er uit alsof de achterrand hoger is dan de voorrand. klopt dat?
Heb je ook een foto vanuit een andere hoek?
Heb je geprobeerd om water door die 2 buizen te spuiten en komt er dan water uit de andere?
Is die grote buis half links in beeld een regenpijp?
 
Als je het misschien helemaal vuld en dan kijken hoe er een logische stroming of verloop inzit, kun je het wellicht op je eigen manier verder maken.
1656180713673336009569.jpg
1656180763986877090744.jpg
ik ook altijd maar wat aangeknutseld, soms komt er wel eens iets aardigs uit.
Laat je maar inspireren.
 
Hey iedereen,

Ik heb een huis met tuin gekocht waarin onderstaande structuur zichtbaar is. Ik zou graag een idee hebben wat de bedoeling juist was van de verschillende onderdelen, om deze eventueel nieuw leven in te blazen.
Boven 1 lagen planken, die heb ik verwijderd owv versleten. Dit is een diepe put met een buis die erin uitkomt. Bij 2, het middenstuk komt deze buis dan terug uit. Ik snap enkel de bedoeling niet goed. 3 is een dopje om los te draaien waar evt een fontein aangesloten werd? En is 4 een overloop? Hopelijk zijn er experten die perfect begrijpen wat de opbouw zou moeten zijn.. Graag jullie mening hierover..
Groetjes, KellyKoi
Bekijk bijlage 345385
4 lijkt idd een overloop naar een filter toe, maar kan ook net zo goed de retour zijn
3 gok ik op een bodem drain om de vijver te kunnen legen oid
1 en 2 kunnen ook kamers zijn naar een filter toe.
Achteraan (achter 2) lijkt wel de plek waar de filters stonden
Hoe heb je getest of 1 en 2 aan elkaar verbonden zijn?
 
Door 1 volledig te vullen tot aan het buisje, nadien kwam er water uit buisje in compartiment 2.
Waar zou dan wat aangesloten moeten worden?
 
Door 1 volledig te vullen tot aan het buisje, nadien kwam er water uit buisje in compartiment 2.
Waar zou dan wat aangesloten moeten worden?
Gezien er hout op 1 lag zou ik aannemen dat daar de pompkamer was onder een flonder.
Of dan 2 de aanzuig of retour was durf ik niet te zeggen.
Maar zou ook verwachten dat de pompkamer in een droge kuil zou zitten, dan mis je dus nog een opstaande rand..
Nu loopt de kuil gewoon vol.

Geen contact meer met de vorige bewoner?
Eventueel via de notaris of makelaar
 

Terug
Bovenaan