Beplante kogel bak - MVURO


Ziet er goed uit! Je filter niet te lang zonder belasting latrn draaaien. Dan gaan je bacteriën dood en heb je weinig aan een, dan niet meer ingedraaid, filter
Bedankt voor de tip! gisteren iedereen verhuisd begonnen met een handje vol Corydoras Venezuela black die even een twee uur laten zwemmen, waren al mooi aan het snuffelen naar etens resten. Dat was voor mij een goed teken, dus de kogels langzaam (1,5u) laten wennen en die ook over gezet naar de nieuwe bak.
Blijft een mooi gezicht, als ik een koffie kopje in het water doe zwemmen ze er direct in. Net alsof ze weten dat ze verhuisd gaan worden :D

Dat optic white geeft jouw kogelvis meer kleur.
Dat kan je wel stellen ja! Het is een pracht gezicht, de kogels hadden na het overzetten er zelf ook moeite mee, zagen niet meer waar het water eindigde en zwommen een poosje tegen het glas aan :DD
 
nou ook nog even een update met wat foto's :D

Tijdens het vullen met de eerste emmer zag ik opeens iets lopen, is er tijdens het verhuizen van het hout de eerste bewoner mee gekomen. Een garnaal!
IMG_20200519_164655.jpg


Zoals boven al genoemd heb ik na het vullen de filter overgezet, deze even een drie kwartier laten draaien wel direct een hand vol garnalen over gezet om te kijken of alles goed bleef gaan. Na de 45 minuten mijn resterende Corydoras overgezet en deze even twee uur laten rondzwemmen, direct even gevoerd en ze begonnen direct met grondelen.
Na de twee uur had ik er vertrouwen in om de Drieling (Tetraodon Schoutedeni) over te zetten, deze in een emmer 1.5 u laten acclimatiseren (Druppel methode).
Na het overzetten verdwenen binnen enkele minuten de stress patronen al en gingen ze volledig in jaag modus, er waren weer wat zichtbare garnalen dus er moest gegeten worden. Voor het slapen gaan nog eens gekeken en ze zwommen nog heerlijk rond met dikke buikjes :D

IMG_20200519_164044__01.jpg

Natuurlijk ook nog even een totaaltje! :DD

Vandaag nog even wat plukken mos op het hout bevestigen, dan rustig wachten en alles laten settelen en groeien.
En misschien nog een leuk afrikaans scholen visje, als mensen tip hebben hoor ik het natuurlijk graag.


Fijne dag allemaal :))
 
Blijft een mooi gezicht, als ik een koffie kopje in het water doe zwemmen ze er direct in. Net alsof ze weten dat ze verhuisd gaan worden :D
Ik las dit dus iets te snel als 'als ik een kopje koffie i nhet water doe'... :stom: Ik gebruik hier thee, maar dacht echt; koffie :eek:
 
Ik las dit dus iets te snel als 'als ik een kopje koffie i nhet water doe'... :stom: Ik gebruik hier thee, maar dacht echt; koffie :eek:
hahaha! echte caffeine junkies zijn het :DD
Je mag kogels natuurlijk niet met een netje vangen ivm met lucht in hun lijf als ze opblazen. Maar deze zijn zo makkelijk kopje onder water en ze gaan er direct in zitten.
 
Was ik nog helemaal vergeten, de dag voor dat ik de oude bak over zou zetten zaten er overal op het glas en op de planten eitjes van de Corydoras Venezuela black, deze heb ik ook mee overgezet en tot op heden zien ze er allemaal nog knap u uit. Zou nog leuk zijn als er daar een groepje van over blijft :))

cory eggs.jpg
 
Hoe gaat het ondertussen met de kogels?
 
Heel erg goed, ze zijn al weer een stukje gegroeid heb ik het idee sowieso in de breedte :D
wel een beetje last van algen in de bak, maar heeft ook wel wat natuurlijks vind ik.
1594294884936.png

Een fotootje vanaf de keuken tafel.

Agressie valt gelukkig alles mee, ze hebben echt hun eigen plekje in de bak veroverd.
helaas zal ik alleen binnen kort mijn bak even moeten afbreken om hem twee weken later weer op te zetten.. er komt een nieuwe vloer incl vloerverwarming in.

@Matts alles wel met jou kogels?
 
Wat zien ze er mooi rond uit. :D
Succes met het afbreken en terug opbouwen!

Hier doen ze het ook nog steeds goed, al zijn ze nog niet zo rond als de jouwe.
 
Hier doen ze het ook nog steeds goed, al zijn ze nog niet zo rond als de jouwe.
ik denk dat dat zeker nog wel goed gaat komen! moet ook wel zeggen dat ik ze nu bijna dagelijks twee keer voer :)
 
Hoe doen de kogels het daar, zijn ze de tijdelijke verhuis/afbraak goed doorgekomen?
 
Leuk dat je het vraagt!

Gaat goed met ze, was wel een hele operatie om de bak naar boven te verhuizen maar het is gelukt!

Het heeft uiteindelijk wel voor wat problemen gezorgd, door de nieuwe plek zijn de kogels de eerste week erg schuw geweest.. hierdoor zijn er op de zelfde avond de twee damens uit de bak gesprongen. Gelukkig was ik in de kamer ernaast bezig en hoorde ik het gebeuren. Schrok er wel heel erg van, direct het water getest en niks tegen gekomen. Na er een uur bij te hebben gezeten schrokken ze dus door lichtflitsen van auto's die passeren..

Oplossing de bak heeft nu snachts 1% blauwe licht, m'n vriendin noemt het hun nacht lampje :D

Gelukkig door de val geen gewonden en nu 3 weken verder zitten zijn ze heel rijk actief en hebben ze hun plekje weer gevonden.

Ze zwemmen heerlijk verder in hun bak :)
 
Dus blijkbaar zijn ze dan toch echt wel in staat om te springen, bijzonder dat de lichtflitsen ze zo deed schrikken!
Ik kan me we wel voorstellen dat je dat behoorlijk deed schrikken, gelukkig hebben ze er niets aan overgehouden!
 
Nou inderdaad, heb er eentje live zien schrikken en ze komen een heel end, was toen wel niet buiten de bak maar ik stond er versteld van!

Direct het water niveau ook een stuk laten zakken voor de zekerheid.

Des al niet te min blijven het prachtige beesten
 
Gelukkig was je in de buurt inderdaad! Heb je ook wat foto's van de vissen in (en met) hun nieuwe inkomen?
 
Gelukkig was je in de buurt inderdaad! Heb je ook wat foto's van de vissen in (en met) hun nieuwe inkomen?
Maar natuurlijk!

Blijven heerlijke beesten kunnen overal hun plekje vinden 😂
 
Bedoelde natuurlijk onderkomen :stom: Multitasken zijn we niet altijd even goed in :juggle:

Prachtige vissen! WIL IK OOK
 
Ik zag je animo check op Facebook, je gaat ze wegdoen? Het is dat ik MEGA PECH heb met mijn bak, het glas is verkeerd gepolijst waarschijnlijk, anders had ik ze meteen van je overgenomen. Ik moet nu wachten totdat ik mijn nieuwe Rio 450 geleverd krijg, tweede week van december en dan pas indraaien...
 
Aaah zo leuk kogeltjes! Mooi groot stuk hout ook. Veel plezier met je nieuwe bak, ziet er goed uit.
 

Terug
Bovenaan