Ben ik een Farlowella acus


coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Ik heb vandaag 1 (komen nog 2) kleine Farlowella acus gekregen. Maar zag op Planetcatfish zag ik dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat deze soort ooit is geëxporteerd. Kan iemand mij zeggen welke soort het dan kan zijn (alhoewel het waarschijnlijk onmogelijk is op basis van deze foto..)

20170225_161121.jpg
 
Naar alle waarschijnlijkheid een Farlowella vittata. De acus wordt indd haast nooit geëxporteerd en in de handel komt de vittata het meest voor. Met duidelijkere foto's kunnen we het geslacht waarschijnlijk ook bepalen als je wil.
 
Nog wat foto's... lastig om ze scherp op de foto te krijgen...
Far5.JPG
Far1.JPG
Far9.JPG
 
Volgens mij is deze een vrouw.Aangezien deze nog best klein is kan ik het niet met zekerheid zeggen
 
Volgens mij is deze een vrouw.Aangezien deze nog best klein is kan ik het niet met zekerheid zeggen

Maar wat voor Farlowella? heb hem gekocht als acus (maar ik wist al dat dit erg onwaarschijnlijk is).
 
Zoals ik al aangaf lijkt dit een F. vittata te zijn. Durf nog niet met zekerheid het geslacht te zeggen omdat ze me nog vrij klein lijken.
 
Zoals ik al aangaf lijkt dit een F. vittata te zijn. Durf nog niet met zekerheid het geslacht te zeggen omdat ze me nog vrij klein lijken.
Zou beter passen dan de acus.... de neus is bij de acus volgens mij korter... maar ik vind de neus van die van mij niet zo lang als ik op sommige vittatus foto's zie...
 
Heb even een foto van PlanetCatfish af gehaald. De bovenste vis is een F. vittata en de onderste een acus. Je ziet heel duidelijk dat de acus echt een kortere en dikkere neus heeft, terwijl die van de vittata veel meer als een flessenhals op het lichaam staat.

Farlowella acus.jpg
 
Heb even een foto van PlanetCatfish af gehaald. De bovenste vis is een F. vittata en de onderste een acus. Je ziet heel duidelijk dat de acus echt een kortere en dikkere neus heeft, terwijl die van de vittata veel meer als een flessenhals op het lichaam staat.

Klopt, ik had deze foto ook gezien en daarom twijfelde ik ook enorm...
 

Terug
Bovenaan