Bekend met het soort, maar wat is de naam?


E

Emmbillie

Guest
Hoi iedereen,
Iemand enig idee wat de officiële naam van deze vis is?
Ik ben bekend met het soort rineloricaria (ook te zien op de foto) maar heb vandaag deze vis aangeboden gekregen van een kennis die er niet meer voor kon zorgen.
Hij lijkt sterk op dit soort, alleen heeft het lange slierten aan zijn staart, zoals naaldmeervallen hebben maar dan wat subtieler.
Research op internet heeft me niet veel geholpen, elke keer ben ik zo dichtbij maar is het hem net niet.

Dus.. iemand enig idee? Zodat ik wat meer research kan dien of ik 'm kan houden, of beter weg kan doen. 'T is nu nog een kleintje, maar als die uiteindelijk 20 cm word zou hij toch wel een nieuw huis moeten krijgen.

Het is degene op de voorgrond

IMG_3108.JPG


IMG_3105.JPG
 
Het is niet de Rineloricaria lanceolata?
 
Ik geloof dat het inderdaad de parva is!
Bedankt voor de hulp!
 
Is moeilijk te zien door je bodem. Vriend van mij heeft vorige week nog 5 rineloricaria parva's gekocht dus zal even kijken of ik een foto kan plaatsen. Moet je vooral even letten op de mond of deze hetzelfde is. Hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik twijfel. het zou ook een soort van de familie Lamontichthys kunnen zijn. Dit zou wel de lange staartslierten verklaren. Vind het moeilijk om het zo te beoordelen, de rugvin ligt plat maar ook dat zou een goede indicatie moeten geven.


Hier een foto van de parva's die een vriend van me heeft gekocht. Je kan dan iniedergeval naar de mond kijken en de borstvinnen. Komt de vorm overeen met die van jou, of is hij puntiger zoals een lamonticthys?

P.S. Die L010a op de foto ziet er niet gezond uit... Heel erg mager dus die moet je proberen meer eten te geven.

97b.jpg
 
Links vermoedelijk vrouw, rechts jong mannetje.

98ab.jpg


98b.jpg
 
Ik kan je helaas niet helpen, maar wel zeggen; hele gave vissen!
 
De titel klopt niet. Je bent bekend met het geslacht en de soortnaam zocht je.
 

Terug
Bovenaan