beginnend aqua40 voor garnaaltjes(tips en advies gevraagd)


M

M.M.aqua.40

Guest
Hallo,

Voor dat ik met mijn vragenstroom begin, wil ik toch iets over mij vertellen om zo een duidelijker beeld te krijgen. wilt u naar de vragen dan kunt u natuurlijk het onderstaande gewoon skippen haha.

Ik ben 20 jaar en ben een fysio student in de stad Groningen en woon zelf bij mijn ouders in Overijsel. Ik heb jarenlang mijn aqua40 draaiende gehad maar ben toen gestopt door onder ander mijn studie en mijn planten gingen steeds dood. Waarschijnlijk door een stukje overbevolking(guppen) en omdat ik weinig aandacht gaf aan mijn aquarium. Nu heb ik toch weer wat kriebels om weer een bakje op te starten en heb eerst veel onderzoek gedaan op het internet en ben tot de conclusie gekomen dat ik een garnalenbakje wil maken van mijn aqua40.

Ik had nog een verwarmings element en een nieuw filter bij het aquarium dus hoefde alleen nog de spullen te halen voor het indraaien. Omdat ik veel las dat een PH verlagende bodem toch wel een must was heb ik die aangeschaft. qua planten heb ik Anubias, javavaren en javamos en verder heb ik 3 stukken spiderwood (zie foto).

Het aquarium draait nu in sinds woensdag avond(18-05-16) en wil hem de komende 4 a 6 weken in laaten draaien. hij staat bij mijn vriend thuis in de buurt van groningen en kom daar ieder weekend en 1 keer door de weeks. Het aquarium staat daar omdat ik plannen heb om bij hem in te trekken maar dat is nu nog niet mogelijk.

Nu zit ik toch met een paar vragen:
- Ik heb mijn spullen gehaald bij frits kuiper(ben super geholpen vond ik zelf) en hij zei dat ik bij het indraaien niks hoeft te doen maar ik weet dus niet of dat waar is want voor mijn gevoel kom ik er dan wel heel makkelijk van af de komende 4 a 6 weken haha?