Beginnen met vuurgarnalen


A

Aquas

Guest
Hallo iedereen,
Ik ga binnenkort naar mijn LFS om vuurgarnaaltjes te kopen voor mijn tank makeover.
Ik ben van plan om vuurgarnaaltjes te kopen, maar ik heb alleen ervaring met japonica garnalen.
Ik ga ook veel mos kopen, wat ik dan ga bevestigen op een stuk hout.
Voorlopig zitten er 9 guppen, 4 corydorassen en 5 japonica garnalen in.
Allereerst wil ik graag weten hoe je jou filter garnaalveilig maakt, ik weet ook dat garnalen een gevarieerd dieet nodig hebben, maar uit wat bestaat dat dieet? Ik weet dat er onder andere pellets, groenten en zelfs spaghetti tussen zit, maar wat nog? Hoeveel vuurtjes kan ik het best aanschaffen?
Alvast bedankt om mijn topic te lezen,
Daan
 
Garnalen zijn echte alleseters maar is belangrijk dat hun voedsel voor het grootste deel uit plantaardige dingen bestaat voor hun gezondheid.
Hoe groot is je bakje als ik vragen mag?
 
Ah oke,is het een Juwel met zo'n interne filter?
Vuurgarnalen in de winkel zijn meestal heel duur en kan je ze beter rechtstreeks van iemand kopen want dat scheelt enorm.
Dan is het te doen om bv een startgroep van een stuk of 20 te kopen.
 
Het is een leddy 60 van Aquael.
Wat moet ik ze vooral voeren?
Komkommer, pellets?
 
Als een aquarium al wat langer staat is er eigenlijk al genoeg voedsel voor ze aanwezig dus hoef je niet heel veel werk van het voeren te maken.
Om de dag wat speciale garnalen korrels is al voldoende en 1 keer in de zoveel tijd kan je wel een stukje komkommer,doperwten of bloemkool geven bv.
Moet wel bereid zijn zonder kruiden oid natuurlijk.
Gedroogde bladeren is ook wel goed om in je bak te hebben zoals catappa of brandnetel.

Zit er zo'n filter met spons in dan? want is wel handig om te weten hoe of wat voor je vraag over het filter! ;)
 
Ik wou je even laten weten dat de grote japonicagarnaal bekend staat om zijn roofzucht en dwerggarnalen molesteerd


In dat geval zou ik het dus niet doen. Btw, je had al een foto van je filter gepost maar die is niet garnalenproof voor Vuurtjes. Deze post is echter verloren gegaan met een back up:sorry:
 
Ja, ik vond het ook al raar, ik ga dus geen vuurgarnaaltjes houden bij mijn japonica's maar misschien ga ik over een paar maanden een apart garnalenaquarium kopen.
 
Dat is ook leuk hoor en met een bakje van 30 liter kom je een heel eind met wat leuke mosjes erin.
 
Lijkt mij inderdaad wel een leuk bakje.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een garnalen bakje of een betta bakje (wel een groter bakje dan).
 
Ook een Betta kan prima in een 30 liter hoor. Dat heb ik hier ook. Samen met garnalen kun je die beter niet houden.
 
Ja, daar heb ik over gelezen.
Maar alles wat ik over een betta weet zal ik hier even opsommen:
agressieve (hangt af van het karakter volgens mij), mooie vis die veel mensen te klein houden.
Maakt schuimnesten aan drijfplanten.
Man in combinatie met meerdere vrouwtjes (harem) en voldoende beschutting.
Natuurlijk ben ik enorm veel vergeten...
 
Meeste klopt inderdaad maar je kan ze prima in 30 liter houden en er zijn zelfs mensen die ze nog kleiner huisvesten. Het is geen echte zwemmer namelijk. Op het forum zijn ook veel leden die ze in nano s houden.
 
Man in combinatie met meerdere vrouwtjes (harem) en voldoende beschutting.
Een harem echt niet in een 30 of 60 liter bakje. Het kan goed gaat maar ook vreselijk fout. Daarvoor is toch nog meer ruimte nodig.
 

Terug
Bovenaan