Beginnen met garnalen


Vandaag 20 vuurtjes opgehaald bij een andere kweker in de buurt. Volgens mij zijn de 'oude' vuurtjes (wat al erin zaten) er blij mee, laten zich wat meer zien :)
 
Gaat al bijna een week goed nu. Hopelijk blijft het goed gaan inderdaad! Ik had trouwens eerst de temperatuur op 25 staan, heb ik begin deze week maar even op 24 gezet.
 
Kan nog wel een graadje lager.

Ja idd zeg, goed dat het jou opvalt.

Je kunt de garnaaltjes beter te koud dan te warm houden.

Heb ze hier op kamertemperatuur van 20/21 graden en in de nacht een lichte afkoeling.
In de zomer kan de temp wel oplopen uiteraard.
Maar dat is in de natuur ook.
 
Heb vandaag maar even deze plantenvoeding gekocht. Voelde toch niet echt goed om steeds 1ml toe te voegen (laatste paar dagen 0,5ml dan) van die Profito, die ruikt ook echt sterk naar metaal.
Hopelijk is deze beter geschikt voor de garnaaltjes. Voor 3 druppels per dag doe je er redelijk lang mee, is ook wat makkelijker met zo een druppelflesje.
Die profito kan ik nog wel gebruiken als ik voor een grotere bak ga met vissen.

Bekijk bijlage 242244

Die had ik in het begin ook bij mijn eerste nano. Werkte prima. Verwarming had ik 22 en op een gegeven moment zelfs bij de cb and cr met boltjes erin geen verwarming en deden het meer dan goed maar dat stond wel naast de verwarming en temp was standaard 23.

Hopelijk heb je geen uitval meer. Overkomt trouwens bij de beste hoor;)
 
Leuk topic om te lezen en mooi bakje! Wat ik me vooral afvraag is waarom je uberhaupt plantenvoeding geeft? Ik heb ook een nano bakje van 30 liter en doe daar niets bijzonders aan en de planten groeien echt als kool!
 
Qua voeding kan je op onlineaquariumspullen.nl starterspakketten nemen. Kostte mij 10 euro en gaat superlang mee.
Je kan voldoende bladeren in de natuur vinden. Ik neem ze vers van de plant/boom, droog ze, overgiet ze met kokend water en gooi ze in het aquarium. Afwisseling in voeding is wat ze moeten hebben naar mijn inziens.

Wel hou ik mijn garnalen op hun honger omdat ze nog wel de bak moeten onderhouden ook. Ze hebben echt niet veel voeding nodig. Maar breidt je uit moet je wel zien dat iedereen voldoende krijgt. Toch geef je ze snel meer dan ze werkelijk eten, Hou je ze op hun honger worden ze ook niet kieskeurig en zie je ze meer grazen.
 

Terug
Bovenaan