Beginnen met co2


Eff

Active member
Lid geworden
23 maart 2018
Berichten
33
Leeftijd
30
Toch maar besloten een co2 set aan te schaffen voor mijn rio 180, nu start ie nog op, wil dit keer geen plant dood laten gaan. (en nu nog geen vis erin die ik per ongeluk kan vergassen:D)
Ik zie door de bomen het bos niet meer en ergens denk ik het toch wel te begrijpen..
Zit nu vooral te kijken bij azaqua, gezien ook de vele goede recensies.
Als ik de complete set bestel maar 216 euro, maaaaar, als ik zelf een set samenstel 256, met de duurdere magneetventiel en de inline atomizer. Nou vraag ik me af hoe veel verschil er uiteindelijk tussen de 2 verschillende magneetventielen zit, behalve dat de een 2 keer zo duur is als de ander.
En ik denk dat ik dan voor de inline atomizer moet gaan. Ik heb een spraybar van rechts naar links. Ik vind zo'n glazen ding ook mooi maar denk dat dat niet goed genoeg is voor mijn bak, en het gaat er natuurlijk om dat de planten goed gaan groeien.
Voordat ik allemaal dingen bestel wil ik weten of ik een beetje de goede kant op ga zo.
 
Persoonlijk zou ik altijd gaan voor een externe oplossing, hoe minder techniek in de bak hoe meer ruimte je hebt voor vissen/planten.
En het ziet er vaak ook beter uit.

Magneet ventiel geen idee wat het verschil is, soms is het energie verbruik bij de 1 wat gunstiger waardoor je weer wat energie bespaart
 
Ik heb hier al wel gehoord dat de goedkope die je bijvoorbeeld via Aliexpres kan kopen ook prima werken. Zelf heb ik net een JBL diffuser gekocht en deze nu aangesloten op de inlaat van de filter.
 
Ik heb hier al wel gehoord dat de goedkope die je bijvoorbeeld via Aliexpres kan kopen ook prima werken. Zelf heb ik net een JBL diffuser gekocht en deze nu aangesloten op de inlaat van de filter.
Ze zullen het prima doen, maar of je een 10w ventiel of een 4,5w ventiel hebt kan nog wat schelen op je energie rekening..
 
Ja daar heb je natuurlijk weer gelijk in en daar is de prijs ook dan weer naar. In zo n geval heb je de iets duurdere snel terugverdiend.
 
je hebt er ook die op 12volt werken, zoals die van co2 art.
 
Ik zie toevallig op mijn Aqua Medic hier dat die 2,5W neemt en die van AE is dus zuiniger.
 
Ik weet niet maar om de 1 of andere reden vind ik een Co2 set samen stellen of zelfs een kant en klaar toch vrij ingewikkeld om er mee te beginnen starten want er kan van alles mis gaan heb ik al gelezen.
 
Ik weet niet maar om de 1 of andere reden vind ik een Co2 set samen stellen of zelfs een kant en klaar toch vrij ingewikkeld om er mee te beginnen starten want er kan van alles mis gaan heb ik al gelezen.
En dat kan ook als je al 30 jaar ervaring hebt..
Blijft altijd een gokje..
 
Ze zullen het prima doen, maar of je een 10w ventiel of een 4,5w ventiel hebt kan nog wat schelen op je energie rekening..

Heb er hier nu 1 met <1watt. Deze blijft ook steenkoud. De vorige die ik had was altijd goed warm. Zeker 50 graden.
 
Maar wat kan er dan eigenlijk allemaal mis gaan?
 
Ik heb thuis 3 jaar trug een set op aliexpres gekocht c02 drukregelaar met naalt ventiel en ingebouden belle teller en magneetventiel en deze doet het al 3 jaar prima kosten maar 23 euro
 
Ik heb thuis 3 jaar trug een set op aliexpres gekocht c02 drukregelaar met naalt ventiel en ingebouden belle teller en magneetventiel en deze doet het al 3 jaar prima kosten maar 23 euro
Heb je daar een foto van ?
 
Ja zal vanvond een maken ik ben nu op me werk maar kan even via google zoeken
 
Dit is hem maar dan in het zwart

3.jpg


2.jpg
 
Ik heb toch altijd een apart gevoel bij die Chinese dingen..
 
Klopt ook, maar die prijzen lijken altijd zo te mooi om waar te zijn xD bestel ook wel eens wat van alie hoor, en er zijn inderdaad maar weinig dingen waar tegenwoordig geen 'made in china' op staat
 
China is 1 van de groot wereldmachten op gebied van productie van A tot Z.
 

Terug
Bovenaan