Beestjes bij garnalen


Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Berichten
647
Leeftijd
51
Locatie
Nieuw-Vennep
In het 30L bakje waar enkel neo caridina garnalen inzitten met planten hout ed. natuurlijk, zag ik vandaag bij het water wissel kleine zwarte 'beestjes' zitten in het water wat ik gewisseld had.
Al maanden niks toegevoegd kwa planten of iets anders alleen waterwissels en het filter schoonmaken.
Noem het nog geen plaag al is de garnalen populatie iets geslonken en je ziet het ook niet in de bak maar zuig je wat water af dan zie je het in een schoon bakje....lijken op pissebedden van 1 mm zonder voelsprieten ed. maar dan 1 an 2 mm 'groot'
Voordat het een plaag gaat worden of de garnalen eronder gaan leiden wil ik wel weten wat dit is en of het te bestrijden is.

Foto in een maatbeker , en dan is het niet dat ene beestje rechtsboven op de foto ( ook geen idee wat dat is )
En ja er zit ook wat planaria in de bak ( lijkt wel een dierentuin....)

beestje.JPG
IMG_4720.JPG
 
Als ze vrijzwemmend zijn en rondkrioelen in het water en op het glas denk ik dat het mosselkreeftjes zijn.
 
Ik heb ook mosselkreeftjes gehad en heb de indruk dat die minder langwerpig waren en meer ovaal.
 
Geen guppen hierzo, wel platy's...
Ze zwemmen niet rond ztten op de bodem/filter.
Kan ze niet zo zien in de bak alleen als je water ververst in een schone beker/pot.
 
Misschien een poosje wat minder voeren of voer wat niet zo gauw in de bodem zakt(weet niet wat voor bodem je hebt dus misschien valt dat mee), zoals meer bladeren of groenvoer. Zie ook planaria idd.
 

Terug
Bovenaan