Beenbek snoekjes


B

Bonky

Guest
Iemand bekend met het Beenbek snoekje?
K,zag ze in de plaatselijke Aquariumwinkel en vroeg mij af of er iets over bekend is, op Google kan ik er i.i.g. niets over vinden
Ik hoor het graag even van jullie.
Bvd
 
Je bedoelt niet de Dermogenys pusillus of halfsnavelbek?
 
de Beenbek ken ik ook niet maar ja soms kom je de raarste namen tegen.
 
Neen, ik bedoel niet dat Halfsnavelbekje.
De Beenbek snoek is (zoals ik ze zag) ca 15cm lang en is zwartbont van kleur.
 
Via Google vindt ik er niets op Willem. Zitten die bij frits?
 
Ik heb ff contact gehad met Frits Kuiper en die Beenbek bestaat dus wel.
 
Ik heb ff contact gehad met Frits Kuiper en die Beenbek bestaat dus wel.
Sparodon durbanensis

020287F000006W000002.jpg
 
Ik zal vandaag nog eens weer langs gaan bij die zaak, en als die snoekjes er nog zitten maak ik er even een foto van (ter verduidelijking).
Dus "even geduld a.u.b." :foto:
 
Ik ben benieuwd Willem. Probeer anders ook de wetenschappelijke naam te achterhalen daar.
 
Nou, hier zijn ze dan, (welliswaar is het geen Beenbek doch Beentongsnoek) excuus daarvoor.:oops:

Beenbek snoek 001.jpg
Beenbek snoek 003.JPG
Beenbek snoek 002.jpg
 
Vraag uit nieuwsgierigheid of om de vis te houden? Ze worden nog al groot als je internet mag geloven...
 
Vraag maar eens aan Joey (king of DIY) naar zijn ervaringen met de alligator gar. Daar lijkt deze behoorlijk op.
 
Worden die vissen daar verkocht voor in aquaria?
In dat geval zou die LFS beboet en de vis verwijderd moeten worden!!
Allez, een vis die 125cm wordt...
:stom::stom:

En de temperatuurvermelding op het kaartje klopt ook al niet... Boven de 20graden worden deze vissen zeer snel ziek...

Ik zou de LFS er op aanspreken eigenlijk...
 
Worden die vissen daar verkocht voor in aquaria?
In dat geval zou die LFS beboet en de vis verwijderd moeten worden!!
Allez, een vis die 125cm wordt...
:stom::stom:

En de temperatuurvermelding op het kaartje klopt ook al niet... Boven de 20graden worden deze vissen zeer snel ziek...

Ik zou de LFS er op aanspreken eigenlijk...


Te bizar voor woorden dit. Soms vraag ik me af waar die mensen zijn met hun verstand als ze deze vissen inkopen....
 
Tja, zo gaat dat met ons Nederlanders, overal waar wat aan valt te verdienen daar zijn wij bij he, zo gaat dat al eeuwen, t,is onze cultuur en het heeft ons gebracht daar waar we wilden zijn (WELVAART).:petjeaf:
 
Misschien denkt de lfs wel dat je een bak van 5 meter hebt staan:D:D
 
Inderdaad John, "Het kan verkeren..........." sprak Bredero.:D
 
Tja, zo gaat dat met ons Nederlanders, overal waar wat aan valt te verdienen daar zijn wij bij he, zo gaat dat al eeuwen, t,is onze cultuur en het heeft ons gebracht daar waar we wilden zijn (WELVAART).:petjeaf:

Je zal het maar niet weten en zet die vis in een 80 cm bakje :juggle:
 
Heb in de winkel geïnformeerd of ze in een 90 cm bak konden worden gehouden aangezien ze in de winkel ook in een 50 cm bakje (stonden), maar de verkoper wist mij nog wel te vertellen dat ze minimaal in een 6 meter bak hoorden, en laat daar nou net mijn kamer te klein voor zijn.:D
 
6 meter bak:D die hebben de meeste wel staan haha
 
Die winkel heeft die bakken dan ook vast wel te koop. ik vraag maar niet welke winkel het is want ik ken hem vast:D:D
 
Weet niet hoe groot de grootste (particulieren) bak in nederland is. Maar naar mijn weten is de grootste iets van 400x80x70... is dat ff jammer :juggle:
 
Waarom zulke dieren inkopen als niemand ze zal kunnen houden? Belachelijk gewoon.
Wat is het volgende, een Nijlkrokodil?
 
Da,s toch wel erg krappies John.:D
 
De verkoper zei nog dat ze zich aanpassen aan het formaat van de bak.


Klopt Niels en hij zei ook nog dat als ik goed zou stapelen dat er veel meer in zouden kunnen dan deze 3:D:D
 
Ja, nano-krokodil, die heb ik ook, samen met de Heterandria formosa gekocht. Everglades biotoopje in mijn 45 cm. :D
 

Terug
Bovenaan