Bderooij in Borneo


Koop je tog een D90 2e hands?
Heb je een iets minder oud model en ben je geen Godsvermogen kwijt..

Ik werk nog met de D40 van me vrouw met een goedkope zoomlens, 18mm heeft al een diafragma van f3,5 :eek:
Denk maar niet dat het beter word als je in gaat zoomen xD
Ja, dat moet ook wel gaan gebeuren, misschien nog iets nieuwer, maar eerst moet het aquarium af ;)
 
Ja, dat moet ook wel gaan gebeuren, misschien nog iets nieuwer, maar eerst moet het aquarium af ;)
Ja ken het probleem...
Gelukkig heb ik zo'n apparaat van 1300kg, diesel verbruikt en 170km/u haalt met een dik roet spoor.. die gooit nog wel eens roet in het eten...
 
Tsja, ik moest zo nodig van die dure vissen uitzoeken :p
 
Dat sowieso :) Nu moet ik ze alleen nog vinden... Mijn hoop is gevestigd op het Vivarium, als ik het red om er heen te gaan.
 
Waarom zou je het niet redden om erheen te gaan ?
 
Als mijn vrouw moet werken, moet ik met beide kinderen met de trein ;) Dat is best een onderneming, met twee ongeduldige dames 2,5 uur in het openbaar vervoer ;) Helemaal als er op de terugweg nog dieren mee gaan ook.
 
Tja ik kom uit de andere richting anders ...
 
Zojuist bekeken, mijn vrouw werkt... Ik ga er heel sterk over nadenken, ik wil namelijk HEEL graag komen ;)
 
Zo, de DSLR doet weer wat beter wat ie moet doen, dus ik ben er even voor gaan zitten.
Er is nog geen verse thee toegevoegd, dus het water is iets minder gekleurd dan normaal, maar dit geeft wel een goed beeld van de bak.

DSC_7827.JPG
DSC_7828.JPG
DSC_7837.JPG
DSC_7846.JPG
DSC_7849.JPG
DSC_7850.JPG
DSC_7852.JPG
DSC_7853.JPG
DSC_7854.JPG
DSC_7855.JPG
DSC_7856.JPG
DSC_7861.JPG
DSC_7866.JPG
DSC_7867.JPG
DSC_7869.JPG
 
Leuke foto's Ben .
De herfst heeft precies al zwaar toegeslagen bij jullie alle bladeren van de bomen liggen in jou aquarium :D
 
Leuke foto's Ben .
De herfst heeft precies al zwaar toegeslagen bij jullie alle bladeren van de bomen liggen in jou aquarium :D
Ja, ik moet weer gaan plukken, mogen er nog best wel wat meer bij
 
Ziet er goed uit Ben en kan zelfs je visjes zien :D
 
Ziet er goed uit Ben en kan zelfs je visjes zien :D
Ja, ze laten zich ook steeds meer zien en kleuren ook steeds mooier. Nog wel erg schrikachtig hoor, maar het begint goed te komen
 
Kijk! Dat willen we zien. Ziet er goed uit zeg. Lekker woest.
 
Even een tekstuele update.

Gisteren kwam ik erachter dat de verwarming op zich wel werkt maar het indicatie lampje werkt niet goed. In het begin ging hij aan, maar na een tijdje weer uit. Daarom dacht ik dat hij stuk was, maar na voelen werkte hij dus gewoon wel.
Aan gelaten, maar blijkbaar veel te warm... er is geen temperatuurschaal om in te stellen, dus ik had hem halverwege gezet in de hoop op 24 uit te komen. Toen ik vandaag thuis kwam was de temperatuur bijna 30 graden celcius.... Niet helemaal de bedoeling!! De leeri's vermaken zich overigens prima, ze zijn veel actiever en laten zich veel meer zien, dus lijken er niet heel veel last van te hebben. Heb de verwarming een heel stuk terug geschroeft en de klep geopend, om de warmte eruit te krijgen, dat gaat redelijk goed, is alweer onder de 28 gezakt en blijft netjes dalen.

Er gaat dus zeker wel een andere verwarming komen, dit is geen doen zo. Gokken met temperatuur hou ik niet van!
Volgende week de laatste techniek kopen en dan op jacht naar visjes!
 
Of investeren in een goede "regelaar" en de unit daarmee aan en uit schakelen. Is voor mij een test, hoop hem morgen binnen te krijgen. Maar verwacht dat dit veel beter gaat werken als de ingebouwde thermostaat van de Eheim Jager die ik trouwens gebruik.
 
Of investeren in een goede "regelaar" en de unit daarmee aan en uit schakelen. Is voor mij een test, hoop hem morgen binnen te krijgen. Maar verwacht dat dit veel beter gaat werken als de ingebouwde thermostaat van de Eheim Jager die ik trouwens gebruik.
Dat doe ik ook. Je kan de jager open externe controller aansluiten, dat heb ik nu.
Of een staaf zonder thermostaat, de mijne ligt nu bij d lfs.
 
Ik had gisteren een nieuwe gekocht voor de nano en heb deze morgen toch nog eens snel de temperatuur gecontroleerd .
 
Nouja, voor de toekomst is dat wel de bedoeling om ook daar een stukje automatisering aan te koppelen, maar voor nu is gewoon een goede verwarmer wel ok.
Kan ik altijd later nog een regelaar eraan hangen.
 
Regelaar kost 35 euro en dan kan je gewoon de jager eraan hangen
 
Kosten lopen al snel op hoor.
Als we soms eens zouden uitrekenen hoeveel onze hobby kost
 
Zojuist zaten de Diamantjes zo mooi te poseren dat ik even met de telefoon wat plaatjes geschoten heb.
Geen wonderschone foto's maar de SLR stond te ver weg en voordat ik het zo heb neergezet dat ik goede foto's kan maken zijn ze alweer vertrokken.

Dus, bij deze:

IMG_20170923_194301.jpg
IMG_20170923_194303.jpg
IMG_20170923_194307.jpg
IMG_20170923_194319.jpg
IMG_20170923_194321.jpg
IMG_20170923_194325.jpg
IMG_20170923_194326.jpg
IMG_20170923_194328.jpg
IMG_20170923_194331.jpg
IMG_20170923_194344.jpg
IMG_20170923_194348.jpg
IMG_20170923_194351.jpg
IMG_20170923_194353.jpg
IMG_20170923_194355.jpg
 
Ziet er allemaal goed uit Ben!
Ik hoop dat het je lukt met de vissen,ben benieuwd.
 
Ik heb vandaag een schooltje Sundadanio's afgewezen omdat het niet 100% zeker is dat deze ondersoort op Borneo voorkomt.
Ik wil ze echt 100% correct hebben.
 
Zo, vandaag eindelijk contact weten te leggen met de mensen van het Parosphromenus project, een hele uitgebreide mail gekregen met welke soorten ik beter wel en niet kan kiezen.
De ornaticauda is eigenlijk af te raden voor mensen die nog geen ervaring met Paro's hebben, zelfs de meest ervaren houders hebben moeite om deze soort in leven te houden en helemaal om ze tot kweken aan te zetten.
De nummer twee op mijn lijstje, anjuganensis is op dit moment niet aanwezig in de hobby en het lijkt er sterk op dat de soort in het geheel uitgestorven is. Er is nog enige hoop, er is een Chinees op expeditie geweest en die heeft zeker twee exemplaren gezien maar verder onderzoek moet uitwijzen of dit klopt.
Mij is aangeraden om voor een van de 'makkelijkere' soorten te gaan, en daarom wordt ik in contact gebracht met een aantal kwekers uit Duitsland die de P. allani houden.
Versturen kan niet meer omdat de temperaturen al te laag zijn, maar ik ga eens even kijken of ik iemand zo gek kan krijgen dat hij of zij met mij naar de bewuste kweker toe rijdt en daar een groepje Paro's op te halen.
Ik hoop ze dit jaar nog te kunnen plaatsen, maar alles hangt af van beschikbaarheid en locatie. Erg blij dat ik voor de paro's in ieder geval een betere kans heb dan op dit moment voor albimarginata.
 

Terug
Bovenaan