Barst?


J

Joranc

Guest
Dus heb sinds vandaag mijn eerste aquarium , helemaal gevuld en ingericht.

Van bak heb ik een Juwel 70L maar na het vullen vond ik iets vreemd lijkt op een barst en denk dat het er ook eentje is ? (FOTO)

Wat kan ik hier best mee doen? Bak staat nu te draaien en is 26 graden

Enige tips?
Alvast bedankt

gJzfnor.jpg
 
(lekt ook niet )
 
Is het zeker weten een barst? Geen haar ofzo of stukje plant?

Als het een barst is zou ik de bak leeghalen en retourneren als dat nog kan. Zou niet het risico nemen dat de bak straks uit elkaar klapt.
 
Denk het wel aan de binnenkant voel je wel een barstje , pfff dus weer leehalen ? :/
 
Zou ik zeker doen! Er zaten nog geen dieren in neem ik aan? Dan kan je de rest bewaren in een curverbak ofzo. Ik heb zelf ook zoiets gehad met t opzetten van mn bak. Heb de bodem, plantjes en filter in een bak water gezet.
 
Als je geen 70l over je vloer wilt, ja.
 
Dan ga ik dit morgen doen pff al dat werk voor niks maar kan nu wel men fouten corrigeren van eerste maal :)
 
Ik zou wel nu al het water eruit halen!!
Had je de bak nieuw gekocht? Dan krijg je wss wel een nieuwe.
 
Ja ben dus niet meer thuis , kan het veel kwaad dat deze morgen pas uit word gehaald?
 
Ja ben dus niet meer thuis , kan het veel kwaad dat deze morgen pas uit word gehaald?


Ik zou bang zijn dat t door scheurt. 70 liter in je kamer is niet weinig. Dat geeft flinke waterschade. Daarnaast kan je dan je bodem filter en thermostaat weggooien want die zijn dan wss ook kapot of vol glas/rommel.
 
Is het geen kit draadje daar lijkt het me meer op
 
Ja da weet ik dus niet
 
Is ook alleen.maar voelbaar aan binnenkant
 
Morgen even met je nagel of met
214.jpg
langs het binnenzijde raam gaan denk zelf dat het kit is lijkt ook wel op het zand te liggen
Mocht het als nog een scheur zijn dan retour winkel lijkt me
als je hem aan de buitkant niet voelt loopt dat lekken zon vaart niet
 
Ja lekt ook niet onderaan hoor
 
Morgen even met je nagel of metBekijk bijlage 265488 langs het binnenzijde raam gaan denk zelf dat het kit is lijkt ook wel op het zand te liggen
Mocht het als nog een scheur zijn dan retour winkel lijkt me
als je hem aan de buitkant niet voelt loopt dat lekken zon vaart niet

Ik zou ook nog niet paniek, bij het inzoomen op je foto lijkt het mij ook op kit. Laat ons hopen dat het geen barst is
Screenshot_2019-01-03-22-43-57.png
 
Flipper zou zomaar gelijk kunnen hebben, en ik hoop t voor je. :thumbs:
 
Zi is hij erna nog niet alles weg

IMG_20190103_225333.jpg
 
DANK JULLIE HET WAS KIT

Mooi scheelt weer een hoop werk :Dk
Over dat laatste sliertje zou ik me geen zorgen maken
Of het zand even aan de kant schuiven en als nog weghalen wel oppassen daad werkelijke kit naad niet beschadigd
 
Gelukkig viel t mee! Nu lekker indraaien. Weetje al wat voor vissen je erin wilt gaan doen?
 
Morgen even met je nagel of metBekijk bijlage 265488 langs het binnenzijde raam gaan denk zelf dat het kit is lijkt ook wel op het zand te liggen
Mocht het als nog een scheur zijn dan retour winkel lijkt me
als je hem aan de buitkant niet voelt loopt dat lekken zon vaart niet

Jaap had een helder moment!
 

Terug
Bovenaan