Barbeelsoorten bij elkaar


I

Ismay92

Guest
Hallo allemaal,

vroeger heb ik een aquarium gehad met de simpele vissen (guppen, platys etc).

Sinds een tijdje heb ik weer een bak, mijn vriend wilde nl een aquarium.
Naast een paar (simpele) guppen en platys hebben we nu ook een klein schooltje sumatranen. Ik weet dat deze wat agressiever zijn, maar ons schooltje gedraagt zich prima in de bak met de medevissen (geen staartvreten e.d.)

Nu heeft mijn vriend sherry barbeeltjes gezien en wil hier ook een schooltje van..

ik heb eigenlijk geen verstand van barbelen, en misschien is het ook een stomme vraag maar ik kan hem beter stellen dan maar wat te 'doen' (want met googlen kwam ik ook niet ver...):

Kunnen sherry barbelen met de sumatranen samen?

Ik hoor graag jullie advies :)
 
Sumatranen zitten beter warmer dan Sherrybarbelen dus die zou ik niet combineren.
 
En hoe groot is de bak?
 
Snelle reacties, had ik niet verwacht maar erg fijn!

Ik las zelf overal op internet dat sumatranen 22-26 graden best kunnen en de sherrys 23-26, onze bak is 24 graden dus nam aan dat dit geen probleem zou zijn...

Onze huidige bak is 60cm (70L). Waarschijnlijk in de toekomst een grotere maar voor nu is dit wel even prima :)
Lees op internet ook dat dit voor beide soorte de minimum was (dus dit zag ik ook niet als een probleem).. weet alleen dus niet hoe het is als je deze samen neemt
 
Ik zou zelf nooit sumatranen in een 60 cm aquarium doen. Het worden grote (pestkoppen) monsters! :D
 
Buiten de evt temperatuurvereisten vind ik sowieso dit bakje wel erg klein voor twee schooltjes barbelen.
 
Dat bakkie zit wel vol eigenlijk en Sumatranen worden forse vissen die mij afgeraden zijn voor een 80 cm. bak wegens tekort aan ruimte.
 
Jones zei:
Dat bakkie zit wel vol eigenlijk en Sumatranen worden forse vissen die mij afgeraden zijn voor een 80 cm. bak wegens tekort aan ruimte.