Barbeelsoorten bij elkaar


I

Ismay92

Guest
Hallo allemaal,

vroeger heb ik een aquarium gehad met de simpele vissen (guppen, platys etc).

Sinds een tijdje heb ik weer een bak, mijn vriend wilde nl een aquarium.
Naast een paar (simpele) guppen en platys hebben we nu ook een klein schooltje sumatranen. Ik weet dat deze wat agressiever zijn, maar ons schooltje gedraagt zich prima in de bak met de medevissen (geen staartvreten e.d.)

Nu heeft mijn vriend sherry barbeeltjes gezien en wil hier ook een schooltje van..

ik heb eigenlijk geen verstand van barbelen, en misschien is het ook een stomme vraag maar ik kan hem beter stellen dan maar wat te 'doen' (want met googlen kwam ik ook niet ver...):

Kunnen sherry barbelen met de sumatranen samen?

Ik hoor graag jullie advies :)
 
Sumatranen zitten beter warmer dan Sherrybarbelen dus die zou ik niet combineren.
 
En hoe groot is de bak?
 
Snelle reacties, had ik niet verwacht maar erg fijn!

Ik las zelf overal op internet dat sumatranen 22-26 graden best kunnen en de sherrys 23-26, onze bak is 24 graden dus nam aan dat dit geen probleem zou zijn...

Onze huidige bak is 60cm (70L). Waarschijnlijk in de toekomst een grotere maar voor nu is dit wel even prima :)
Lees op internet ook dat dit voor beide soorte de minimum was (dus dit zag ik ook niet als een probleem).. weet alleen dus niet hoe het is als je deze samen neemt
 
Ik zou zelf nooit sumatranen in een 60 cm aquarium doen. Het worden grote (pestkoppen) monsters! :D
 
Buiten de evt temperatuurvereisten vind ik sowieso dit bakje wel erg klein voor twee schooltjes barbelen.
 
Dat bakkie zit wel vol eigenlijk en Sumatranen worden forse vissen die mij afgeraden zijn voor een 80 cm. bak wegens tekort aan ruimte.
 
Jones zei:
Dat bakkie zit wel vol eigenlijk en Sumatranen worden forse vissen die mij afgeraden zijn voor een 80 cm. bak wegens tekort aan ruimte.

Oke bedankt! Maar vind het wel vreemd, ik heb er ook nog extra informatie over gevraagd in mijn winkel en een schooltje van 5 zou prima zijn in een 60cm?
Kan dit misschien te maken ehbben met dat in 1 bak deze sumatraantjes zaten en in de bak er naast (dierenwinkel) een grotere versie sumatranen ???
 
Ze hebben liever dat je met 5 vissen naar buiten loopt dan met niks "Ka-Ching"! ;)

Sowieso is 5 stuks te weinig voor Sumatranen, als ze nu niet etteren zal dat nog wel komen. Er is maar 1 soort Sumatraan en verschillende kweekvormen, maar ze worden allemaal even groot.
 
Jones, daar heb je gelijk in. Heb daar ook eerst aan gedacht maar heb uiteindelijk toch wel de informatie aangenomen gezien we heel lang met hem hebben staan praten over diverse vissen en sumatranen (waaronder ook over zn eigen bak).. misschien toch iets te naief geweest :)

maar bedankt, de sherrys zullen het voor nu niet worden (mogelijk in de toekomst wanneer er een grotere bak is). En de sumatranen hou ik in het oog. Als ze echt te groot gaan worden dan moet ik gewoon een nieuw onderkomen voor ze zoeken...
 
Het is zo verleidelijk h�, als je die mooie visjes ziet. Dat snap ik helemaal. :)

Ik ben gek op Sumatranen. Heb ze ooit gehad in een 60 cm. bakje, maar dat was niet zo'n succes.
 
Heb je wel de Sumatraan?

Sumatraan.
xFU1RSn1TuKuGptOQj_29o-d4K7XyRQu.jpeg


Vijfstreepbarbeel
hpim4780xx2.jpg
 
Botia,

ja ik heb echt de sumatraan. Had dan misschien beter de vijfstreep kunnen hebben haha
 
De vijfstreep kan wel in 60cm en is erg rustig. Maar omdat je het over een grotere variant had dacht ik misschien heeft ze de vijfstreep.
 
Ik heb Sherry barbelen en ik vind dit echt superleuke vissen. Denderen soms de hele bak door, maar zijn ook soms niet te vinden, omdat ze met z'n allen achter het kienhout verstopt zitten! Ik zou voor de Sherry's gaan... hihi. Dat is trouwens ook de enigste scholenvis die ik heb..
 

Terug
Bovenaan