Ballonmolly of hoogvinkarper???


E

EvelineIJ

Guest
Ik heb 2 maanden geleden deze 2 vissen als setje gekocht. Het vrouwtje kreeg al vrij snel kleintjes die vrolijk rond zwemmen. Maar nu is mij verteld dat het mannetje helemaal geen molly zou zijn, maar een hoogvinkarper. Deze zit het vrouwtje wel steeds achterna. Weet dus niet of dit vijandig is of dat hij wil paren. Maar als het geen molly is kan dit dus helemaal niet volgens mij. Wie kan mij helpen/ adviseren?

15444350454876722732304247637236.jpg


15444351081851252246719189351925.jpg
 
Lijkt me ook een Hoogvinkarper. Of alle levendbarenden kruisen weet ik niet en ik betwijfel dat.
 
Ik heb de karper weg gegeven, mijn bak is te klein aangezien ze best groot kunnen eisen en daar vind ik zielig. Even afwachten of er tussen de kleintjes een mannetje zit, dat hou ik er dus gewoon een paar van. Beste is dan 1 mannetje met meerdere vrouwtjes hè? Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.
 
Een ballonmolly is niets anders dan een Hoogvinkarper met een verkorte wervelkolom. Eigenlijk is een Ballonmolly dus een zwaar gehandicapte Hoogvinkarper.

Ik zie trouwens een mengelmoes van vissen op de foto's, die niet matchen qua eisen.
 

Terug
Bovenaan