ballon molly's doen vaag


E

ErikV

Guest
Hallo allen,

Ik ben nieuw in het houden van aquaria. Voordat ik er 1 nam heb ik eerst van alles gelezen en doorgenomen.

Ik ben in het bezit van een juwel rio180 liter en heb hem 3 weken laten indraaien.

Sinds 3 dagen zitten er 20 neon en kardinalen in en 3 ballon molly's (1 mannetje,2 vrouwtjes). Volgens de verkoper kon dat geen kwaad.

Maar nu het volgende, de neon en kardinalen vermaken zich prima maar de mollys vind ik vreemd. 1 vrouwtje zie je amper verstopt zich continu, de ander vrouwtje zwemt zo nu en dan achter mannetje aan en hangt dan hoog in de bak maar het mannetje is een ander verhaal. Blijft maar aan het water oppervlakte en zwemt panisch rond veelal in rondjes.

Moeten ze soms nog overwennen?

De waardes waren prima in orde volgens de verkoper.

Ik heb een filmpje geprobeert te maken maar natuurlijk valt het zwem gedrag wel mee (denk ik)


Bedankt voor jullie reacties alvast.

Gr. Erik
 
Zie hier hetzelfde gebeuren met mijn silver mollys, dus heb hier geen verklaring voor.
Ik volg alvast dit topic.
 
Kom o.a. omdat er geen drijfgroen in je bak zit (dit is ook aan je tetra's te zien) waardoor ze vrij schichtig zijn. Oplossing: drijfgroen erin doen, bijv. de limnobium leavegatum of een salviniasoort
 
Ballonmolly's wensen hard, alkalisch water, een zouttoevoeging en warm water 26-30 graden een en een plantaardig dieet.

Qua eisen horen deze soorten niet samen omdat een Kardinaaltetra juist zacht en zuur water wenst.

Ook is je stroming veelte sterk wat invloed heeft op het gedrag van de Molly's..
 

Terug
Bovenaan