bak is aangekomen


Sluit je dan niet volledig je bodem af op dat punt? En als je nou van die zuignappen met een langere pin gebruikt? Evt die vastzuignappen op de bodem dat je verwarming op die manier wordt verhoogt. Valt ie ook niet om, die lange die je bij een extern filter enzo geleverd krijgt.

Anders maak ik vnv thuis even een foto als je niet weet wat ik bedoel
 
Gisteren kom mijn partner de roep naar beweging niet doorstaan en we zijn samen de eerste vissen gaan kopen. Het is een schooltje Rasbora trilineata geworden. De water waardes waren OK, en na wat acclimatisatie mochten de vissen vrij. Nu vraag ik me af of ik niet teveel stroming in de bak heb? Die beestjes kunnen niet relaxen denk ik dan. Constant tegen de stroming in zwemmen. Ik weet niet of dat rivier vissen zijn of stilstaand water vissen. Ik heb vanmorgen geprobeerd om ze wat te vieren, maar zodra ik wat voedsel in het water laat vallen begint dat rond te drijven en over de hele bak naar de bodem te zinken. Dan krijgen de vissen toch geen tijd om te eten?? Zou het aangewezen zijn om telkens voor het voeren de pompen een uurtje uit te zetten zodat er even geen stroming is? Wie heeft een idee?
 
Sluit je dan niet volledig je bodem af op dat punt? En als je nou van die zuignappen met een langere pin gebruikt? Evt die vastzuignappen op de bodem dat je verwarming op die manier wordt verhoogt. Valt ie ook niet om, die lange die je bij een extern filter enzo geleverd krijgt.

Anders maak ik vnv thuis even een foto als je niet weet wat ik bedoel
Hmmm, dat is een stukje leisteen van mijn dal, ik heb natuurleien op mijn dak en er ligt nog een ganse stapel reserve, als ik daar een strip 5cm af snij, dan heeft dat amper oppervlak. En ik heb ook nog bodem verwarming, dus dat zal het verschil niet maken.
 
Je bak draait net 2 weken toch? Meestal wordt 4 weken aangeraden omdat in de 2de/3de week meestal pas je nitrietpiek komt. Verschillende leden met verschillende manieren van opstarten, maar wees je hier wel bewust van. Je filter zal zich sws aan moeten passen aan deze nieuwe belasting
 

Terug
Bovenaan