Badis Badis


J

Jurgend71

Guest
heeft iemand ervaring met de Badis Badis (blauw baarsje)
qua voedsel lees ik dat ze levend voer moeten hebben.. :S geen probleem om dit te geven Maar tijdens men verlof (reis) van 15 dagen heb ik niemand om levend voer te geven..ik zou werken met een voederautomaat met bv JBL novo granomix mini (granules) of iets dergelijks in de andere vissen in de bak ook al gewend zijn te krijgen tussen door...
zou het mogelijk zijn om de Badissen daar ook aan te laten wennen
door soms dit te krijgen geleidelijk aan?

Ik zou namelijk graag deze vissen houden in men Azi� biotoop.. :daisy:

alvast bedankt om jullie ervaringen te delen!
 
Geen ervaring met badis badis, maar wel met dario dario.
Die schijnt ook alleen levend voer te eten. Geef ik ze ook wel, want is natuurlijk veel leuker en goed voor ze.
Maar diepvries hadden ze na dag 3 ook wel door. Zij hadden daar een handigheidje in ;)
De garnalen aten het diepvriesvoer ook, waardoor het toch bewoog. Dus pakten ze het af van de garnalen, ze dachten dat het levend was. Even later (weekje of twee) hadden ze al snel de smaak te pakken en aten ze ook gewoon het voer dat stil lag.
Nu eten ze zelfs wel van dat kleine granulaat, vlokken willen ze niet.

Maar misschien kun je ook een maniertje bedenken om ze te laten denken dat het dode voer ook gewoon levend is :)
 
Het is geen probleem om 15 dagen op reis te gaan zonder dat je je Badissen voert.
Je aquarium moet dan al wel een tijdje draaien zodat er voldoende micro organismen aanwezig zijn.
Badisjes vinden altijd wel voedsel in een ingedraaid aquarium.

Ik heb mijn Badis nog nooit droogvoer zien eten in de jaren dat ik ze heb (verschillende soorten Badis).
Als ze het al in de mond nemen, spugen ze het gelijk weer uit.
 
Overwennen naar diepvries moet mogelijk zijn toch? Of zijn het zo'n slecht gemanierde eters (wat de boer niet kent ...) ?

Een truc is alvast om het diepvriesvoer los te laten bij de uitstroom. Dan dwarrelt het net wat levendiger door de bak.

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan