babyvisje gevonden


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,143
Locatie
Rotterdam
Ik heb dus al een tijdje een brakwater bak met een tile en een drakenkopvis.
Alleen nu zag ik plotseling een klein zwart visje op de bodem zitten.
Ik vermoed dat hij met de artemia of de muggenlarven is meegekomen. Anders zou ik echt geen idee hebben hoe hij erin is gekomen.

Hij zwemt steeds over de bodem dus ik denk zelf dat het een grondelachtige is. Hij zwemt een beetje als een rhinogobius zou zwemmen. Steeds een klein stukje en dan omdraaien en dan weer een klein stukje zwemmen.
Hij is nu nog te klein om te identificeren maar ik zal wat foto's sturen als hij de 1cm haalt. Hopelijk kunnen jullie hem dan identificeren.

Ik ben nu tijdelijk gestopt met het toevoegen van zout vanwege dit beestje. Hij zit op lichtbrak en doet het goed. Zal ik hem hierop laten zitten?
Hij zit er waarschijnlijk nu al een week in of langer.
 
Leuk dat je zomaar zoiets hebt en als hij het nu goed lijkt te doen zou ik niks veranderen. Toch bijzonder als dit met het voer is meegekomen hoor Anders.
 
Leuk dat je zomaar zoiets hebt en als hij het nu goed lijkt te doen zou ik niks veranderen. Toch bijzonder als dit met het voer is meegekomen hoor Anders.
het zou wel moeten, of hij is met de drakenkop meegekomen. Het zou opzich wel een babydrakenkopvis kunnen zijn of niet?
 
ik heb er nog 3 gevonden. Ik heb zo het vermoeden dat het guppen of molleys zijn. De eerste zit nog steeds op de bodem, de rest zwemt overal en nergens.
 
Guppen of Molly s zwommen hier altijd juist meer aan het oppervlak.
 
Guppen of Molly s zwommen hier altijd juist meer aan het oppervlak.
ja doen deze ook op een na, maar die ziet er wel precies hetzelfde uit dus ik denk dat dat gewoon een zwakkere gup is.
 
Een foto zou ons aardig wat beter in staat stellen jouw vraag te beantwoorden .....
 
Ik kan me niet voorstellen dat deze bij levend voer hebben ingezeten. Misschien is een foto toch een idee?
 
Ik kan me niet voorstellen dat deze bij levend voer hebben ingezeten. Misschien is een foto toch een idee?
is goed, ik moet eerst ff naar school:help:. zal rond 6 een foto sturen
 
Het zijn guppen. :juggle:. toch vreemd dat die met het eten meegekomen zijn
 
Inderdaad, ben dan toch benieuwd waar jij je voer vandaan haalt .....
(want voor gratis vissen ben ik wel te vinden .....)
 
Hmmm, jammer dat je nog gen foto hebt gepost;)
 
Ok, geen probleem Anders zolang je maar weet welke visjes je hebt;)
 

Terug
Bovenaan