Baby platy's bij de rest.


Lars210907

Member
Lid geworden
12 oktober 2021
Berichten
5
Leeftijd
26
Hoi allemaal

Mijn platy is bijna altijd zwanger en ik deed eigenlijk nooit iets met de baby's. Af en toe overleefde er wel 1 maar dat vond ik te weinig. Ik heb op dit moment 3 aquariums: 1 met platy's, 1 met crystal black garnalen en ik heb laatst een simpele 40 liter aquarium gekocht voor de baby platy's om in op te groeien. Ik heb dus 3 week geleden een zwangere platy in dat aquarium gedaan en die heeft 3 jonge platy's daar in uitgepoept. Ze zijn nu een halve centimeter lang. Mijn vraag aan jullie is: Wanneer kunnen de baby's naar het normale platy aquarium toe (zonder opgegeten te worden). In de platy bak zitten ook nog 2 pleco's, 3 siamese algeneters en 5 fire red garnalen.

Groeten Lars
 
Zodra de visjes groter zijn dan de bekken van de andere vissen. Ik zou zeker niet kleiner dan een cm doen, misschien wachten tot ze anderhalf a twee cm.
Bedenk je wel dat je met meer platys in je bak ook meer jongen krijgt, en dat er meer zullen overleven.
Wat ga je doen als het overbevolkt raakt? Want Platys kom je nauwelijks af, zelfs niet als je ze weggeeft.
 
Oke bedankt voor je hulp. Overbevolking word hem niet want ik heb een groepje botia lohachata's en die vinden de baby's wel lekker als ze pasgeboren zijn.
 
Zodra de visjes groter zijn dan de bekken van de andere vissen. Ik zou zeker niet kleiner dan een cm doen, misschien wachten tot ze anderhalf a twee cm.
Bedenk je wel dat je met meer platys in je bak ook meer jongen krijgt, en dat er meer zullen overleven.
Wat ga je doen als het overbevolkt raakt? Want Platys kom je nauwelijks af, zelfs niet als je ze weggeeft.
Van jonge platy's kom je tegen een lage prijs zeker wel af, ik verkoop ze af en toe zelf en ik krijg ongeveer dubbel zoveel vraag als aanbod.
 
Van jonge platy's kom je tegen een lage prijs zeker wel af, ik verkoop ze af en toe zelf en ik krijg ongeveer dubbel zoveel vraag als aanbod.
Dan heb je geluk. Ik kwam er destijds zelfs gratis niet vanaf.
 

Terug
Bovenaan